Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

BİRLİKTELİKTEN GÜÇ DOĞUYOR
Afyonkarahisar Muhtarlar Derneği Başkanı Suat Uygur ve yönetim kurulu üyeleri Afyonkarahisar Basın Yayın Derneği’ni ziyaret etti. Ziyarette meslek gru..

2

Image

CHP AFYON'DA KAMPA GİRECEK
Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar’da kampa giriyor...

3

Image

TAYTAK TALEPLERİ İLETTİ
Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş’ı ziyaret eden MHP Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Taytak, Afyonkarahisar’da eksik olan imam, müezzin, m..

4

Image

EMİRDAĞ TSO'DAN ZİYARET
Belediye Başkanı Mehmet Zeybek'e yönelik tebrik ziyaretleri devam ediyor...

5

Image

EL BİRLİĞİYLE ÇALIŞACAĞIZ
Belediye Başkanı Mehmet Zeybek, iade-i ziyaretler kapsamında İl Genel Meclisi Başkanı Burhanettin Çoban, İl Müftüsü Şükrü Kabukçu ve MÜSİAD Afyonkarah..

6

Image

ZEYBEK ÇOŞKUN'U AĞIRLADI
Meteoroloji Genel Müdürü Volkan Mutlu Coşkun, Belediye Başkanı Mehmet Zeybek'i ziyaret etti...

7

Image

ÖNCE KIZ ARKADAŞINI SONRA KENDİNİ VURDU
Afyonkarahisar’da önceki gün akşam saatlerinde bir genç, tartıştığı kız arkadaşını pompalı tüfekle yaraladıktan sonra intihar etti. ..

8

Image

İSCEHİSAR'DA ASAYİŞ TOPLANTISI
İscehisar İlçe Güvenlik ve Asayiş Koordinasyon Toplantısı, İscehisar Kaymakamı Mehmet Miraç Topaloğlu başkanlığında, Kaymakamlık makamında yapıldı...

9

Image

KAZA KURBANLARI EDEBİYETE UĞURLANDI
MHP Emirdağ İlçe Başkanı Abdil Demiral’ın Eskişehir'in Çifteler ilçesinde meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybeden annesi Server Demiral, kard..

10

Image

22 YIL SONRA TEKRAR BULUŞTULAR
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü mezunları 22 yıl aradan sonra Afyonkarahisar’da aileleri ile birl..

11

Image

Zeybek sözünü tutuyor
TOKİ Başkanı Ömer Bulut, 31 Mart’ta yapılan yerel seçimler öncesi Belediye Başkanı Mehmet Zeybek’in vaatleri arasında yer alan Millet Bahçesi projesin..

12

Image

BENİM ADIM TÜRKİYE
İzmir Kültür Sahnesi İsmail Gülnar Tiyatrosu ekibi tarafından hazırlanan “Benim Adım Türkiye” konulu tiyatro oyunu Zafer Meydanı'nda sahnelendi...

13

Image

TAŞ MEDRESE BÜYÜK BİR KAZANÇ
Afyonkarahisar Belediyesi tarafından restore edilerek kentimize tekrar kazandırılan Taş Medrese’yi ziyaret eden televizyon programcısı, akademisyen Pr..

14

Image

SEZEN'DEN ZİYARET
AK Parti İl Başkanı Hüseyin Sezen, Megabirlik Medya’yı ziyaret etti...

15

Image

‘235 milyon TL harcandı’
Afyonkarahisar’da düzenlenen 3.İl Koordinasyon toplantısında konuşan Vali Yardımcısı Mehmet Boztepe, dönem sonu itibariyle yatırımlara 235 milyon TL p..

16

Image

‘Şehit yakınlarının ve gazilerin sıkıntılarına kulak verilmeli’
Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal, şehit yakınlarının..

17

Image

PKK ÇUCUK KATİLİDİR
AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili İbrahim Yurdunuseven, PKK’nın çocuk katili hain bir terör örgütü olduğunu söyledi.

..

Köksal yarım kalan çalışmaları sordu | Gazete3.com.tr
Image

Köksal yarım kalan çalışmaları sordu


Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal, Plan Bütçe Komisyonunda Afyonkarahisar ve ilçelerinin sorunlarını gündeme getirdi.

  SİYASET    08.11.2018 11:07:08

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Afyonkarahisar Milletvekili ve Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal, Plan Bütçe Komisyonunda Afyonkarahisar merkez, ilçe ve köylerinin sorunlarını ilgili bakanlara sordu. Plan ve Bütçe Komisyonuna Cumhuriyet Halk Partisi adına katılan Milletvekili Köksal, Afyonkarahisar'ın sorun ve taleplerini gündeme getirerek Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Mehmet Cahit Turan'a Çay, Bolvadin, Bayat, Şuhut ilçelerindeki çalışmalar ile Afyonkarahisar-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinin neden bitirilemediğini sordu. Bayat İlçesinde yaşanan yol sorununa değinen Köksal, "Bayat ilçesi ile Eskişehir ili Han ilçesi arasında yaklaşık 9 kilometrelik bir yol var. Bunun 1,8 kilometrelik kısmını biz her türlü girişimlerimize rağmen AKP'li Bayat Belediyesi tarafına yaptıramadık. 7 kilometrelik kısmı Cumhuriyet Halk Parti'li Eskişehir Belediyesi kendi imkânlarıyla yaptırdı. Sayın Bakan burada otoyol yapmaktan övünüyor, bunlardan bahsediyor ama onda 8 kilometrelik bir yolu dahi yaptıramadık. Afyon-Ankara yolu arasındaki tabelalarda gerek Gömü gerekse Çifteler kavşağındaki tabelalarda Emirdağ, Çay, Konya yazdığı hâlde Afyonkarahisar'ın 2'inci en büyük ilçesi olan ve nüfus bakımından Türkiye'de ilçeler arasında ilk 400 içerisinde yer alan Bolvadin ilçesinin adı geçmiyor. Tabelalarda neden böyle bir şey yapıldı? Bolvadinli hemşehrilerimiz izahatını bekliyor ve bu yanlıştan dönülmesini istiyorlar." dedi.

“BÖLÜNMÜŞ YOL ÇALIŞMALARI NEDEN DURDURULDU?”

Bakan Turan'a Çay-Bolvadin arası bölünmüş yol çalışmalarının neden durdurulduğunu ve Şuhut-Afyonkarahisar arası yol çalışmalarının ne zaman biteceğini soran Köksal, "Afyonkarahisar ilinde bulunan Çay ilçemiz ve Bolvadin ilçelerimiz arasındaki bölünmüş yol çalışmaları durdurulmuştur, bunun gerekçesi nedir? Ayrıca yine Afyonkarahisar ilimiz ve Şuhut ilçesi arasındaki yol yapım çalışmaları ne zaman bitecektir?" ifadelerini kullandı. Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Mehmet Cahit Turan'a Afyonkarahisar-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesinin süresinin sürekli uzatıldığı halde neden bitirilemediğini ve Ankara-İzmir karayolunun söz verildiği halde neden Afyonkarahisar’dan geçirilmediğini de soran Köksal, "Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin ilk etabı olan Ankara-Afyonkarahisar kesiminin altyapı inşaat sözleşmesi 11 Haziran 2012 tarihinde imzalandı. Projenin toplam maliyetinin 4 milyar lira olacağı açıklandı. Afyon-Ankara etabının ise maliyetinin 700 milyon lira olduğu belirtildi. Yapım işi için sözleşmede bin seksen gün verildi, hatta yüklenici firma Sigma-Burkay-Makimsan-YDA temsilcisi Hüseyin Arslan altı ay erken bitirme sözü dahi verdi. Şimdi, sözleşmedeki bu taahhütlere baktığımızda bin seksen gün yani üç yıl içinde bitirilmesi gereken Ankara-Afyon hızlı tren hattı 2018'in şu son günlerine geldiğimizde hâlâ daha bitirilememiştir. Süresinde bitirilemeyen bu işle ilgili yüklenici firmaya herhangi bir cezai şart verilmiş midir? Bu projeye şu ana kadar ne kadar harcama yapılmıştır? Ve âdeta yılan hikâyesine dönen bu Afyonkarahisar-Ankara hızlı tren hattı inşaatı da durdurulmuştur. Burkay firmasının yani yüklenici firmanın konkordato ilan ettiği bilgisi verilmiştir. Şimdi, bu inşaat durdurulduğu hâlde kamuoyuna 2019 Mart'ta bu hızlı tren hattının açılacağı bilgisi neden verilmiştir? Sayın Bakan, inşaatı bile devam ettirilmeyen bu tren hattı gerçekten Mart 2019'da açılacak mıdır, yoksa Afyonlu hemşehrilerimin ağzına yine bir kaşık bal mı sürülecektir? şeklinde konuştu.

ANKARA-İZMİR YOLU NİÇİN AFYON'DAN GEÇİRİLMEDİ?
2009 yılından beri Afyonkarahisar kamuoyunu meşgul eden Afyon-İzmir otoyolunun Afyonkarahisar'dan geçmediğini hatırlatan Köksal, "Çevresel etki değerlendirme raporunda da bu husus yer almıştır. Ancak, 2009 yılında dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım "Afyon'u ihmal etmeyeceğiz, mutlaka Afyon'dan geçecek." demiştir. Yine 2015 yılında Afyonkarahisar'ı ziyaret eden dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan da bu projeyle ilgili "Otoyolun Afyon'dan uzak bir mesafeden geçeceği şeklindeki serzenişlere, Afyonlu hemşehrilerimizin taleplerine, isteklerine, ısrarlarına, sözlerine kulak vereceğiz." diyerek projenin mutlaka Afyon'dan geçirileceğini beyan etmiştir. 2009 yılında Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odasında konu masaya yatırılmış ve Afyon'dan otoyolun geçmemesi durumunda Afyon ekonomisinin ciddi anlamda zarar göreceği belirtilmiştir. Şu anda bütün Afyonlu hemşehrilerimiz, iş insanları, sanayiciler, küçük ve orta ölçekli işletmeler, esnaflarımız, kısacası Afyonkarahisar'da yaşayan bütün hemşehrilerimiz bu otoyolun Afyonkarahisar'dan geçmesini ve dönemin bakanlarının vermiş oldukları sözlerin tutulmasını bekliyor. Planlanan bu otoyola ulaşmak için ayrıca Afyonlu hemşehrilerimizin 70 kilometre daha fazla yol gideceği gibi bir durum da ortada varken neden Afyonkarahisar'a verilen bu söz tutulmamıştır? Her seçim döneminde "Bütün yollar Afyonkarahisar'a çıkar." denildiği hâlde bu sözler niçin yerine getirilmemiştir?" dedi.

ZAFER HAVALİMANI'NDAKİ ZARARI SORDU

Kütahya Altıntaş'a yapılan Kütahya Zafer Havalimanı'nın 50 milyon euroya mal olduğunun önemle altını çizen Köksal, "Kara yolları ihaleleri davetli ihale yöntemiyle yapılıyor. Bakın, sadece Ocak-Haziran 2017 döneminde yollar için müteahhitlere 5 milyar lira ödendi. Eğer kara yolu ihaleleri sürekli davet yöntemiyle değil de rekabete dayalı olarak yapılsaydı biz devlet olarak daha kârlı çıkacaktık, daha az para harcayacaktık. Dolayısıyla davet yöntemiyle ihale yapılmasındaki ısrar, gerekçe nedir, bunu merak ediyoruz. Afyonkarahisar'a müjde olarak duyurulan ama sonrasında Kütahya Altıntaş'a yapılan Kütahya Zafer Havalimanı'nın maliyeti 50 milyon euroya mal olmuşken işletici firmaya niçin 190 milyon euro garanti verilmiştir ve bakın, bu havalimanından faydalanması düşünülen Afyonkarahisar, Uşak ve Kütahya illerinin toplam nüfusu 1 milyon 600 bin iken onuncu yıl garantisinde iç hatlarda 775.137, dış hatlarda 542.596 yolcu garantisi neden verilmiştir? Yani ilkokul birinci sınıfa giden bir çocuk bile bu kadar yolcunun o havalimanından uçmayacağını bildiği hâlde neden bu öngörü bilinmemiş ve bile bile bu şekilde zarara uğratılmıştır? şeklinde konuştu.

YURTLARA YERLEŞEMEYEN BİR ÇOK ÖĞRENCİ VAR..!

Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu'nu da Veysel Eroğlu Spor Salonundaki eksikleri, Çay ve Evciler ilçesindeki sorunlar ile Dinar'da kapatılan KYK yurdununun akıbeti ile Kredi ve Yurtlar kurumuna yerleşemeyen burs alamayan öğrencilerin durumunu soran Milletvekili Köksal, "Yurtlarda kalmak üzere başvuru yapan öğrencilerin yerleştirilme kriteri olarak ailelerin sosyal durumlarının, başarı ve gelir bilgilerinin on bir kamu kurumumdan teyit edilerek ihtiyaç sahibi ve başarılı öğrencilere öncelik verildiği noktasında bir bilgilendirmeniz oldu. Yalnız ben yaşadığım pratikten durumun gerçekten böyle olmadığını düşünüyorum. Çünkü gerçek ihtiyaç sahipleri dışarıda kalabiliyor. Hâlâ yerleşemeyen, yurtlara yerleşmeye çalışan gençlerimiz var. Bizler milletvekilleri olarak hemen her Eylül, Ekim, Kasım döneminde ailelerle birlikte aynı sıkıntıyı yaşıyoruz. Maddi durumu iyi olmayıp da yerleşemeyen gençlere yardımcı olunması gerektiğini düşünüyorum. Bu çocuklar yokluk içinde bir şeyler yapmaya çalışıyor. önceki dönemlerde vekillere kontenjan hakkı veriliyordu, hiç olmaza bu dönem yine vekillere belli sayıda kontenjan hakkı verilirse gerçek ihtiyaç sahibi yoksul çocukların en azından yurtlara yerleştirilmesi için bizler yardımcı olabiliriz düşüncesindeyim. Yine KYK yurtlarında kalan öğrencilere Eylül 2018'den itibaren günlük 12,5 lira beslenme yardımı yapılıyor. Şimdi, 12,5 lirayla bu çocuk günde üç öğün karnını doyuracak, su alacak, çay alacak yani tabiri caizse simidine çayına yetmez bu para. Ben bu yardımı gerçekten yeterli bulunuyor musunuz? Bunu merak ediyorum. Yine ihtiyaç sahibi 150 bin öğrenciye burs verdiğinizi belirttiniz, 1 milyon 623 bin öğrencinin içinde 150 bin kişi az değil mi? Bana âdeta denizde bir damla gibi geliyor. Bu sayıyı neden artırmıyorsunuz, daha fazla öğrencimize neden burs verilmiyor? Bunu merak ediyorum." dedi.>>>Fatma Yıldız


  SİYASET    08.11.2018 11:07:08

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
18.07.2019
18.07.2019
18.07.2019
OZEL HABERLER