Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

İMAR BARIŞI İÇİN son başvuru 31 Ekim
Afyonkarahisar Valiliği tarafından yapılan açıklamada, İmar Barışı için son başvuru tarihinin 31 Ekim 2018 tarihi olduğu belirtildi. ..

2

Image

Şehir tiyatrosu oyuncularını seçti
Afyonkarahisar Belediye Şehir Tiyatrosu yeni sezon öncesi oyuncu seçmelerini yaptı. Belediye Şehir Tiyatrosu Sanat Yönetmeni Hasan Hüseyin Elmas taraf..

3

Image

Gelenekselin İzinde sergisi açıldı
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) Geleneksel Sanatlar Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Sultan Sökmen, “Gelenekselin İzinde”..

4

Image

‘Afyonkarahisar’a değer katmaya devam edeceğiz’
Afyonkarahisar’da 10 yıl önce yayın hayatına başlayan Kanal 3 televizyonu dünden itibaren 2018 yılı yeni yayın dönemine başladı. Pınar Akarsu’nun hazı..

5

Image

Et ve süt verimi ikiye katlandı
Manda kaymağı ile ünlü Afyonkarahisar'da, Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) tarafından yürütülen H..

6

Image

‘81 ilde bir ilki başardık’
Afyonkarahisar basın camiasında birlik ve beraberliği sağlamak amacıyla kurulan Afyonkarahisar Basın Yayın Derneği’nin yönetim kurulu üyeleri, il yöne..

7

Image

‘Kooperatifçilikte farkındalık oluşturacağız’
Sosyal Kooperatif Eğitim ve Tanıtım Treni’nin Afyonkarahisar’daki programında konuşan Kooperatifçilik Genel Müdür Yardımcısı Ekrem Alper Bozkurt, Türk..

8

Image

Cem Özer’in ayağı kırıldı
Sinanpaşa ilçesine bağlı Balmahmut köyündeki film çekimleri sırasında düşen sinema sanatçısı Cem Özer'in ayağı kırıldı...

9

Image

Tedavisi tamamlanan kuşlar doğaya salındı
Afyonkarahisar'da yaralı bulunduktan sonra Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Yaban Hayatını Kurtarma Rehabilitasyon Eğitim Uygulama ve Araştırma Merke..

10

Image

Atatürk Yol Koşusu 11 Kasım'da
Afyonkarahisar Belediyesi, kültürel ve sosyal etkinliklerinin yanı sıra halkımıza yönelik sportif faaliyetlerine de aralıksız olarak devam ediyor. Bu..

11

Image

Visit Afyon kullanıcılarla buluştu
Tarihi, kültürel, doğal güzellikler ve yöresel ürünlerimiz ile ilimizi ülkemize ve dünyaya tanıtan Visit Afyon bir yeniliği daha uygulamaya koydu. Afy..

12

Image

Ağaçlara kuş yuvaları takıldı
Dinar Orman İşletme Müdürlüğü tarafından ormanlık alanlardaki ağaçlara 340 kuş yuvası asıldı...

13

Image

‘Sıfır Atık’ta Türkiye birincisiyiz’
Sıfır Atık Bilgilendirme Toplantısında konuşan Vali Mustafa Tutulmaz, Afyonkarahisar’da ilk günden bu yana projenin uygulanmaya devam ettiğini ve kent..

14

Image

Müzik müzesine keman bağışı
Karabük Üniversitesi Öğretim Üyesi Hasan Sami Yaygıngöl, kendi tasarımı borulu lale kemanı, Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Devlet Konservatuvarı İb..

15

Image

‘TASARRUFLU OLACAĞIZ’
Afyonkarahisar’da yapılan yılın son İl Koordinasyon Kurulu Toplantısında konuşan Vali Mustafa Tutulmaz, kurum müdürlerine kaynakları verimli kullanmal..

16

Image

‘İşyerinde huzur ruh sağlığını koruyor’
Uzman Doktor Hülya Edil, Kanal 3 ekranlarında Pınar’la Kahvaltı Haberleri programında ruh sağlığının korunması noktasında yaptığı açıklamada, “Vakitl..

17

Image

‘15 Temmuz kırılma gecesiydi’
"İnsan ve İletişim" adlı konferansta hukuk öğrencileriyle bir araya gelen Emniyet Genel Müdürlüğü Polis Başmüfettişi Ahmet Sula, 15 Temmuz’un insanlık..

‘HER GÜN SAHURA KALKIN İFTARDA AŞIRI YEMEKTEN KAÇININ’ | Gazete3.com.tr
Image

‘HER GÜN SAHURA KALKIN İFTARDA AŞIRI YEMEKTEN KAÇININ’


Yaklaşan Ramazan ayı öncesi iftar ve sahurda beslenme konusunda uyarılarda bulunan İl Sağlık Müdürü Serhat Korkmaz, Ramazan ayı boyunca her gün sahura kalkılması gerektiğini, iftarlarda da hafif yiyeceklerin tercih edilmesinin sağlık açısından önemli olduğunu söyledi.
  AFYON    15.05.2018 09:53:49

İl Sağlık Müdürü Serhat Korkmaz, Ramazan ayında sahur ve iftarda beslenme konusunda açıklamalarda bulundu. Ramazan ayının ruhumuzun ve kalbimizin huzurla nefes aldığı bir ay olduğunu kaydeden Korkmaz, “Sadece inancımızda değil sosyal yaşantımızda da büyük yer tutan ve 7'den 70'e hepimizin saygı gösterdiği Ramazan Ayı ruhumuzun, kalbimizin huzurla nefes aldığı bir dönem olduğu kadar aynı zamanda vücudumuzun yeme-içmeye uzak duruşu yani perhiz ile dinlendiği de bir aydır. Ramazan Ayı, oruç ile bizlere şifâ olsa da eğer dikkat edilmezse bazı sağlık sorunlarına da yol açacağını unutmamamız gerekiyor. Özellikle son yıllarda, yaz aylarının aşırı sıcak günlerine gelmesi, Ramazan Ayında bazı hususlara daha çok özen göstermeyi gerekli kılıyor” diye konuştu.

“12-14 BARDAK İFTARLA-SAHUR ARASI SU İÇİN”

Ramazan ayı boyunca her gece mutlaka sahura kalkılması ve iftarda hafif yiyeceklerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Korkmaz, “Bu noktada iki şeyi önemsememiz lazım: sahura kalkmak ve iftar sofrasını hafif yemeklerle hazırlamak. Ramazan Ayının belki en önemli öğünü sahurdur. Sahura mutlaka kalkmaya çalışmalı ve yemek olarak kalsiyum içeren süt, yoğurt, peynir gibi gıdalarla desteklenmiş hafif bir kahvaltı yapılmalıdır. Eğer erken acıkma sorunumuz varsa nohut, bulgur pilavı, mercimek gibi bakliyatları da tüketebiliriz. Aşırı sıcakları düşündüğümüzde ise sahurda kesinlikle aşırı yağlı ve tuzlu, unlu yemekler yememeliyiz. Vücudun su dengesini korumak için, susama hissi duyulmasa bile iftar ve sahur arasında sık sık en az 2-2,5 lt (yaklaşık 12-14 su bardağı) su içilmelidir. İçildikten sonra susuzluğa neden olan gazlı içecekler yerine ayran, meyve suyu, maden suyu gibi doğal sıvıları tercih etmeliyiz” ifadelerini kullandı.

“AŞIRI YAĞLI YEMEKLERDEN UZAK DURUN”

İftar yemeklerinde aşırı yağlı yemeklerden uzak durulması gerektiğini dile getiren Korkmaz, “İftar yemeklerinde ise yine aşırı yağlı yemeklerden uzak durmalı; yemeğe çorba ile başlayarak büyük bir porsiyon yerine az yemekle idare edip 1-2 saat sonra tekrar yemek alabiliriz. Tatlı olarak sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları gibi hafif tatlılar tercih edilmelidir. Ramazan Ayında özellikle iftarlarda aşırı ve hızlı yemek yenilmesi, ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkaran başlıca hatalara bir örnektir. Yine iftar sofralarımızda, her güne farklı bir gıda almaya çalışmalıyız. Et, balık, kuru bakliyat, sebze gibi gıdaları haftanın günlerine dağıtarak dengeli beslenmeye özen göstermeliyiz. Izgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmeli; kavrulmuş, tütsülenmiş ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalıdır” dedi.

“İFTARDAN SONRA FİZİKSEL AKTİVİTE YAPIN”

İftardan sonra spor yapılması gerektiğini belirten Korkmaz, “İftardan sonra fiziksel aktivitede bulunarak hem sindirimimize yardımcı olmalı, hem de gün boyu yavaşlayan metabolizmamızın normale gelmesini sağlamalıyız. Ayrıca oruç tutmak kronik rahatsızlığı olmayan sağlıklı insanların metabolizmasında çok önemli değişikliklere yol açmıyor olsa da eğer ki şeker hastalığı, karaciğer yetmezliği gibi kronik hastalıklarımız ya da hamilelik ve emziklilik gibi özel durumlarımız varsa o zaman uzman hekime danışılmadan oruç tutulmamalıdır. Çünkü bu tür kronik rahatsızlıkları olanların, bedenlerine aşırı yüklenmesi, kalıcı ve ağır hasarlara yol açabilir. Ramazan Ayı öncesinde hemen hepimiz 3 ana öğün yemek yiyoruz. Vücudumuz Ramazan Ayındaki 2 öğüne alışıncaya kadar iftardan 1-1,5 saat sonra hafif yiyeceklerle bir öğün daha yiyebilir, 3 öğünü tamamlamış oluruz. Ramazan ayının hepimize hayırlar, güzellikler getirmesini temenni ediyor; başta sağlık camiamız olmak üzere bütün halkımızın sağlıklı, huzurlu bir Ramazan ayı geçirmesi dileklerimle vatandaşlarımızın Ramazan Ayını tebrik ediyorum” diye konuştu.>>>Gazete3

  AFYON    15.05.2018 09:53:49

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
16.10.2018
16.10.2018
16.10.2018
OZEL HABERLER