Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

‘Engelsiz Yaşam Merkezimiz olmalı’
Afyonkarahisar Basın Yayın Derneği’ni ziyaret eden Kent Konseyi Engeliler Meclisi Başkanı Mesut Yurt, Afyonkarahisar'daki engelli derneklerinin tek ç..

2

Image

AFBEL Termal kapılarını açıyor
Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban, sporcu oteli konseptinde hayata geçirilen Afyonkarahisar Belediyesi Termal Oteli’nin (AFBEL) önümüz..

3

Image

‘Vatandaşa hizmet için varız’
Afyonkarahisar İl Defterdarı Murat Toy, yapılandırma taksitleri ile ilgili olarak vergi mükelleflerine uyarıda bulunarak, “Defterdarlığımız bünyesinde..

4

Image

Halk otobüsleri dünyayı 42 kez dolaştı
Afyonkarahisar Belediyesi’ne bağlı Yüntaş AŞ. Tarafından işletilen Halk otobüsleri, hizmete başladığı günden beri yaptığı bir milyon 700 binden fazla ..

5

Image

“Ligin ilk yarısında hesaplar tutmadı”
Süper Amatör Lig takımlarından Demirspor’un tecrübeli Teknik Direktörü Agah Bıyıkoğlu, Gazete 3’e ilk yarının değerlendirmesini yaptı


..

6

Image

‘Cumhuriyet Sucukları bir marka’
Bir dizi ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere Afyonkarahisar’a gelen Ankara Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Cumhuriye..

7

Image

Minik Muhammet yardım eli bekliyor
Afyonkarahisar’ın İscehisar ilçesine bağlı Seydiler Beldesi’nin Konarı köyünce yaşayan Akçeşme ailesinin 8 aylık bebeği Muhammet, ilaçları yurtdışında..

8

Image

Protokolden ziyaret
Vali Mustafa Tutulmaz ve beraberindeki heyet Ankara İli programları kapsamında UNESCO Türkiye Millî Komisyon Başkanı Prof. Dr. M. Öcal Oğuz’a ziyarett..

9

Image

TOKİ’ler ocakta teslim

İscehisar ilçesinde yapılan TOKİ konutlarındaki çalışmalarda sona gelindiği ocak ayında teslimatların yapılacağı ifade edildi. ..

10

Image

Ayın elemanı Fatma Yıldız
Megabirlik Medya’da ayın elemanı seçilmeye devam ediyor. Kasım ayında ayın elemanı olarak Hesna Gülbaş seçilirken, aralık ayında ayın elemanı Gazete 3..

11

Image

‘4 bin kitap okudum’
Afyonkarahisar'da emekli inşaat mühendisi Ülkü Akcüre (75), ofisini kütüphaneye dönüştürdü. 60 yıldır biriktirdiği 6 bine yakın kitabı bir araya getir..

12

Image

Vali Tutulmaz, Uzunkaya’yı ağırladı
Vali Mustafa Tutulmaz, programları kapsamında ilimize gelen Emniyet Genel Müdürü Celal Uzunkaya’yı makamında ağırladı...

13

Image

Bir yastıkta 58 yıl
Afyonkarahisar’da yıllardır hizmet veren duayen gazeteci, yazar, araştırmacı şair Galip Leblebicioğlu ile Huriye Leblebicioğlu çifti 58.evlilik yıl dö..

14

Image

‘Kültürel zenginliği fazla bir kentteyiz’
Gün FM’de Gazeteci İsmail Akar’ın konuğu olan Vali Mustafa Tutulmaz, Afyonkarahisar’ın kültürel zenginliği fazla olan bir kent olduğunu söyledi.
..

15

Image

Minikler Pette Tiyatrosu ile buluştu
PTT Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen ve kurumun öğrencilere tanıtılması için illeri dolaşarak gösteriler yapan Pette Yollarda oyunu Afyonka..

16

Image

240 bin kişi trenle yolculuk etti

Yolların ve iklimlerin kesişme noktası olan Afyonkarahisar, demir yollarının da kesişme noktası olma özelliği taşıyor. ..

17

Image

Belediyeden 2 değerli eser daha

Afyonkarahisar Belediyesi tarafından destek verilerek yayınlanan 2 değerli eserin daha tanıtımı yapılacak. ..

‘HER GÜN SAHURA KALKIN İFTARDA AŞIRI YEMEKTEN KAÇININ’ | Gazete3.com.tr
Image

‘HER GÜN SAHURA KALKIN İFTARDA AŞIRI YEMEKTEN KAÇININ’


Yaklaşan Ramazan ayı öncesi iftar ve sahurda beslenme konusunda uyarılarda bulunan İl Sağlık Müdürü Serhat Korkmaz, Ramazan ayı boyunca her gün sahura kalkılması gerektiğini, iftarlarda da hafif yiyeceklerin tercih edilmesinin sağlık açısından önemli olduğunu söyledi.
  AFYON    15.05.2018 09:53:49

İl Sağlık Müdürü Serhat Korkmaz, Ramazan ayında sahur ve iftarda beslenme konusunda açıklamalarda bulundu. Ramazan ayının ruhumuzun ve kalbimizin huzurla nefes aldığı bir ay olduğunu kaydeden Korkmaz, “Sadece inancımızda değil sosyal yaşantımızda da büyük yer tutan ve 7'den 70'e hepimizin saygı gösterdiği Ramazan Ayı ruhumuzun, kalbimizin huzurla nefes aldığı bir dönem olduğu kadar aynı zamanda vücudumuzun yeme-içmeye uzak duruşu yani perhiz ile dinlendiği de bir aydır. Ramazan Ayı, oruç ile bizlere şifâ olsa da eğer dikkat edilmezse bazı sağlık sorunlarına da yol açacağını unutmamamız gerekiyor. Özellikle son yıllarda, yaz aylarının aşırı sıcak günlerine gelmesi, Ramazan Ayında bazı hususlara daha çok özen göstermeyi gerekli kılıyor” diye konuştu.

“12-14 BARDAK İFTARLA-SAHUR ARASI SU İÇİN”

Ramazan ayı boyunca her gece mutlaka sahura kalkılması ve iftarda hafif yiyeceklerin tercih edilmesi gerektiğini vurgulayan Korkmaz, “Bu noktada iki şeyi önemsememiz lazım: sahura kalkmak ve iftar sofrasını hafif yemeklerle hazırlamak. Ramazan Ayının belki en önemli öğünü sahurdur. Sahura mutlaka kalkmaya çalışmalı ve yemek olarak kalsiyum içeren süt, yoğurt, peynir gibi gıdalarla desteklenmiş hafif bir kahvaltı yapılmalıdır. Eğer erken acıkma sorunumuz varsa nohut, bulgur pilavı, mercimek gibi bakliyatları da tüketebiliriz. Aşırı sıcakları düşündüğümüzde ise sahurda kesinlikle aşırı yağlı ve tuzlu, unlu yemekler yememeliyiz. Vücudun su dengesini korumak için, susama hissi duyulmasa bile iftar ve sahur arasında sık sık en az 2-2,5 lt (yaklaşık 12-14 su bardağı) su içilmelidir. İçildikten sonra susuzluğa neden olan gazlı içecekler yerine ayran, meyve suyu, maden suyu gibi doğal sıvıları tercih etmeliyiz” ifadelerini kullandı.

“AŞIRI YAĞLI YEMEKLERDEN UZAK DURUN”

İftar yemeklerinde aşırı yağlı yemeklerden uzak durulması gerektiğini dile getiren Korkmaz, “İftar yemeklerinde ise yine aşırı yağlı yemeklerden uzak durmalı; yemeğe çorba ile başlayarak büyük bir porsiyon yerine az yemekle idare edip 1-2 saat sonra tekrar yemek alabiliriz. Tatlı olarak sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları gibi hafif tatlılar tercih edilmelidir. Ramazan Ayında özellikle iftarlarda aşırı ve hızlı yemek yenilmesi, ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkaran başlıca hatalara bir örnektir. Yine iftar sofralarımızda, her güne farklı bir gıda almaya çalışmalıyız. Et, balık, kuru bakliyat, sebze gibi gıdaları haftanın günlerine dağıtarak dengeli beslenmeye özen göstermeliyiz. Izgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmeli; kavrulmuş, tütsülenmiş ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalıdır” dedi.

“İFTARDAN SONRA FİZİKSEL AKTİVİTE YAPIN”

İftardan sonra spor yapılması gerektiğini belirten Korkmaz, “İftardan sonra fiziksel aktivitede bulunarak hem sindirimimize yardımcı olmalı, hem de gün boyu yavaşlayan metabolizmamızın normale gelmesini sağlamalıyız. Ayrıca oruç tutmak kronik rahatsızlığı olmayan sağlıklı insanların metabolizmasında çok önemli değişikliklere yol açmıyor olsa da eğer ki şeker hastalığı, karaciğer yetmezliği gibi kronik hastalıklarımız ya da hamilelik ve emziklilik gibi özel durumlarımız varsa o zaman uzman hekime danışılmadan oruç tutulmamalıdır. Çünkü bu tür kronik rahatsızlıkları olanların, bedenlerine aşırı yüklenmesi, kalıcı ve ağır hasarlara yol açabilir. Ramazan Ayı öncesinde hemen hepimiz 3 ana öğün yemek yiyoruz. Vücudumuz Ramazan Ayındaki 2 öğüne alışıncaya kadar iftardan 1-1,5 saat sonra hafif yiyeceklerle bir öğün daha yiyebilir, 3 öğünü tamamlamış oluruz. Ramazan ayının hepimize hayırlar, güzellikler getirmesini temenni ediyor; başta sağlık camiamız olmak üzere bütün halkımızın sağlıklı, huzurlu bir Ramazan ayı geçirmesi dileklerimle vatandaşlarımızın Ramazan Ayını tebrik ediyorum” diye konuştu.>>>Gazete3

  AFYON    15.05.2018 09:53:49

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
16.01.2019
16.01.2019
16.01.2019
OZEL HABERLER