Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

Doğa Koleji Capital 500’e girdi
Capital Dergisi, Türkiye’nin en büyük şirketlerinin sıralandığı 500 şirket listesini açıkladı.
Eğitimin Türkiye’deki Lideri Doğa Koleji listeye gi..

2

Image

AKÜ GSF Resim bölümüne sınavla öğrenci alınacak
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümüne 8-9 Ağustos 2018 tarihlerinde yapılacak “Özel Yetenek Sınavı” ile 40 öğrenci..

3

Image

AKܒde hobi kursları devam ediyor
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Yaşam Boyu Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yürütülen kurslar devam ediyor...

4

Image

ASBܒye özel eğitim sınıfı açıldı
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları bünyesinde, evde ve hastanede eğitim hizmetleri yönergesi ve özel eğitim hi..

5

Image

Fen Bilimleri Koleji yeni döneme hazırlanıyor
Afyonkarahisar’da Fen Bilimleri Koleji eğitim-öğretim yılı öncesi eksiklerini tamamlayarak, yeni dönemde hizmet vermeye başlayacak...

6

Image

AİLELER KAPIDA Öğrenciler, KPSS’de ter döktü
Afyonkarahisar’da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince Kamu Personel Seçme Sınavı Lisans Genel Yetenek ve Genel Kültür oturumu ve Eğitim Bilimleri s..

7

Image

KPSS Koordinasyon Kurulu toplandı
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 22 Temmuz 2018 Pazar günü yapılacak olan 2018 Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS Lisans-Genel Yete..

8

Image

Sosyal Bilimlerde Yaz Okulu başladı
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin (İİBF) desteği ile AKÜ Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (AKÜSEM)..

9

Image

‘Sonuç ve süreç odaklı eğitimler veriyoruz’
Belediye Başkanı Burhanettin Çoban’ı ziyaret eden Fen Bilimleri Koleji Kurucu Müdürü Nihal Kalender, öğrencilerin kendilerini daha iyi gelişmeleri içi..

10

Image

Rektör Solak, Emirdağ heyetini ağırladı
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, Emirdağ’dan gelen ziyaretçi heyeti makamında kabul etti...

11

Image

Afyon’un kültürü anlatılacak, doğa bilincine katkı sağlanacak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projesi kapsamında “Zaferin ve Termalin Başkenti Afyonkarahi..

12

Image

‘Sorgulayıcı bireyler yetiştireceğiz’
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektör adaylığını ESOB Başkanı Abdülkadir Konak’ı ziyaretinde açıklayan Prof. Dr. Alpagan Mustafa Yıldırım, “Üniversited..

13

Image

Odaların tecrübeleri, eğitime destek verecek
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası ve Afyonkarahisar Barosu arasında p..

14

Image

‘Adayların duyguları sınav sonuçlarını etkiler’
Bilim Eğitim Kurumları Rehberlik Danışmanı Tülay Durgut, adayların içinde bulundukları duygularının sınavlarının sonuçlarını etkileyeceğini söyledi. ..

15

Image

STEM eğitimleri tamamlandı
Afyonkarahisar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin Zafer Kalkınma Ajansı tarafından fonlanan teknik destek kapsamındaki “STEM ve Robotik ile Öğrencileri..

16

Image

AKÜ, Afganistan’a eğitim konularında destek verecek
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, Afganistan Spor Bakan Yardımcısı Nazifullah Şaheyn ve beraberindeki heyeti makamınd..

17

Image

Teknik Kolej’den ücretsiz danışmanlık hizmeti
Afyonkarahisar OSB Rahmiye Sare Palalı teknik Koleji, Lise Giriş Sınavı’nın ardından yapılacak olan tercihlerle ilgili ücretsiz tercih danışmanlığı hi..

‘Dijital araçlar bireyi kullanabilir’ | Gazete3.com.tr
Image

‘Dijital araçlar bireyi kullanabilir’


Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) ev sahipliğinde “Dijitalleşen Dünyada Bir Yetişkin Yetiştirmek” temasıyla düzenlenen 13. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi açış konferansında konuşan Eğitimci Yazar Dr. Erdal Atabek, günümüzde her bireyin adeta vazgeçilmezi haline hızla gelen cep telefonu, internet gibi imkanların bir araç olduğunun bilincinde hareket edilmesi gerektiğini belirterek, aksi halde bu araçların bireyi kullanabileceğini söyledi.


  EĞİTİM    28.04.2018 10:21:15

Atabek, “Dijital kültürde üretim de var tüketim de var. Belirleyici husus bunu nasıl kullandığımızdır. Dijital araçlar adı üstünde araçtır. Cep telefonu bir araçtır. Televizyon, Facebook, e-posta bunların hepsi birer araçtır. Bizim kullanmamız gereken araçlardır. Ancak kullanmasını bilmediğiniz araç sizi kullanır. Bu bindiğiniz arabadan cebinizdeki paraya kadar geçerlidir. Eğer onu iyi kullanamazsanız o sizi kullanır. Cebinizdeki paraya ya da kullandığınız arabanın gaz pedalına teslim olursunuz. Kullandığınız cep telefonuna teslim olursunuz ve oyun oynarken saatleriniz geçer” dedi. Atabek, bilim, sanat ve hayatın paylaşıldığı süreç ve ölçüde güzel, yaratıcı ve üretici olduğunu belirterek, gelinen aşamada dünyanın dijital kültürde geri dönülemez bir noktada olduğunu ifade etti. Atabek, “Geriye dönülmez biçimde dijitalleşmiş bir dünyada yaşıyoruz. Geriye dönülmez diyorum, çünkü dünyanın geriye dönülmez evreleri vardır. Tarım toplumu 10 bin yıl devam etti. Avcılık ve toplayıcılıktan dünyamızın tarım toplumuna, yerleşik tarıma dönmesi geri dönülemez bir adım olmuştur. 10 bin yıl devam ettiği tahmin edilen tarım toplumundan sonra 300 yıl endüstri toplumu kendi paradigmaları ile dünyaya egemen olmuştur. Yaklaşık olarak da 50 yıldan beri bilgi toplumunda yaşıyoruz. Aynı zamanda bir küreselleşmeyle birlikte yaşıyoruz. Dijital kültürün küreselleştirdiği bir dünyada yaşıyoruz. Bunlar geri dönülemez adımlardır. Eğer biz çağın gerekleriyle yaşamayı öğrenemezsek, kazanmak yerine kaybederiz. Bu çok önemli bir nokta olup bunu öğrenciye öğrenmemizde fayda vardır” diye konuştu.

“ÜRETMEYEN ÇOCUK SABRETMEZ VE BEKLEMEZ”

Konuşmasında kendi çocukluğu ile şimdiki zaman çocuklarına ilişkin örnekler aktaran Atabek, iki çocukluk arasındaki temel farkın üretmemek ve bunun değerini bilmemek olduğunu aktardı. Atabek, doğadan kopuk yetişen neslin bir “kayıp” olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Çocukluğumda 2 katlı ve bahçeli bir evde yaşıyorduk. Ben 5 yaşımdayken bahçeye mısır ekiyordum. Babam öğretmendi. İlçenin de Milli Eğitim Müdürlüğünü yapıyordu. Öğretmen okulunun ilk mezunlarındandı. Annem de eğitime ilgi duyan bir kadındı. Bahçede bir arkadaşımla mısır ekerdik. Ektiğimiz yerleri sulamamız öğretilirdi. Her sabah sulardık. Horoz ve tavuk yetiştirirdik. Biz suladığımız mısırların toprakta büyüdüğünü ve mısır verdiğini gördük. 5 yaş çocukluğumu anlatmanın bir nedeni var. Biz orada bunları yaparken sabretmeyi, beklemeyi ve üretmeyi öğrendik. Su verdiğimiz bir tohumun büyüdüğünü gördük. Su vermeye devam ettiğiniz bir bitkinin ürün verdiğini gördük. Bunlar bugün çocuklarımıza öğretemediğimiz şeylerdir. Bugün 5 yaşında bir çocuğumuz bunu yapmadığı için sabretmeyi bilmiyor ve beklemeyi öğrenemiyor. Bunu yapmadığı bir ürünün nasıl geliştiğini göremiyor. Çocuklarımızı alıp alışveriş merkezlerine gidiyoruz ve çocuklarımız orada her şeyi yapay görüyor. Meyveleri manavda görüyor. Hayatında bir kiraz ağacı görmeden kirazı dalında görmeden büyüyen erişkinlerimiz var. Bunları kayıp sayıyorum.”

“KUZEY AVRUPA ÜLKELERİNDEKİ ORMAN ANAOKULLARINDA ÇOCUKLAR DOĞAYI ÖĞRENİYOR”

İnsanoğlunun doğadan çok fazla şey öğrendiğini ifade eden Atabek, “Asla unutmamız gereken bize en çok şey öğreten doğadır. Her gün 24 saat bize pek çok şeyi anlatan içinde yaşadığımız doğadır” dedi. Atabek, insanoğlunun doğadan öğrendiklerini çocuklarına aktarması gerektiğine işaret ederek, “Her sabah doğan güneş her akşam batan güneş, her gün bize ışığını saçan bir sistem. Biz bunu çok fark etmiyoruz. Mevsimlerimiz, kıştan bahara geçişimiz, bahardan yaza girişimiz, sonbahar, kış. Mevsimlerin binlerce yıldır şaşmayan ritmi bize bir şey öğretiyor. Dikkat etmeyi, görmeyi, bakmayı, anlamayı ve düşünmeyi öğretiyor. Bunları çocuklarımıza öğretmeliyiz. Çocuklarımız bu yaşam dersleri görmeli” diye konuştu. Atabek, Kuzey Avrupa ülkelerinde doğa merkezli bir okul öncesi eğitim sistemi olduğunu belirterek, “Bugün Finlandiya’da, Hollanda’da, Danimarka’da orman okulları var. Okulları ormana kurmuşlar. Çocuklar ormana gidiyor. Sabahleyin ormana gidip, eğitimlerini orada sürdürüp akşam evlerine dönüyorlar. Yaz ve kış da durum böyle. Ormanda her koşulda yaşamayı, her koşula uygun giyinmeyi, her koşulda yapacakları şeyleri öğreniyorlar” ifadelerini kullandı.

ÇOCUK ASLA YETİŞTİRİLECEK BİR OBJE DEĞİLDİR

Bir çocuğun asla yetiştirilecek bir obje olarak görülmemesi gerektiğine işaret eden Atabek, çocuğun öğretmenlerin rehberliğinde kendini yetiştirdiğini ifade etti. Atabek, “Bir çocuk sizin yetiştirmeniz gereken bir obje değildir. Yetişmesine rehberlik etmeniz gereken bir insandır. Onun yetişmesine siz rehberlik edersiniz ama o kendisi yetişir. Öğrenci, öğretmenin kendisine bir şey öğrettiği bir kişi değildir. Öğretmenin rehberliğinde kendisi öğrenen kişidir. Öğrenci kendisi öğrenir. Öğretmen sadece bir rehberdir. Aksi halde öğretmen bilgileri aktarır, öğrenci de ezberler ve onu tekrarlar. Bu öğrencilik değildir” diye konuştu. Atabek, Türkiye’deki eğitim sisteminin en temel sıkıntısının da eleştirel düşüncenin öğretilmesi olduğunu ve bunun sonucunda da insanların bilgiyi öğrense bile düşünmeyi öğrenemediğini de sözlerine ekledi.
Açılış konferansının sonunda Eğitimci Yazar Dr. Erdal Atabek’e Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak tarafından plaket takdim edildi.>>>Gazete3


  EĞİTİM    28.04.2018 10:21:15

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..