Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

Çocukları gözetledi veliler soruları çözdü
Afyonkarahisar'da, ilkokul öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmak için başlatılan "Sayfalarla Yaşamak" projesi kapsamında kitap okuyan veli..

2

Image

‘Kentimizi geliştirmek için çalışıyoruz’
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Yaşam Boyu Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi kursiyerleri tarafından oluşturulan El Sanatları Sergisi, Park Afyon..

3

Image

‘Dinamik ve yenilikçi bir yapıdayız’
TED Afyon Koleji Genel Koordinatörü Hayrettin Balıkçı, TED Afyon Koleji’nin dinamik ve yenilikçi bir eğitim-öğretim anlayışına sahip olduğunu söyledi..

4

Image

Özbek heyetten ziyaret

Taşkent Ali Şir Nevai Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Shuhrat Sırajiddinov, Öğrenci işlerinden sorumlu Prof. Dr. Rauf Yorkulov ve Fililoji Fakülte..

5

Image

İş birliği protokolü
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) ve Ali Şir Nevai Taşkent Devlet Özbek Dili ve Edebiyatı Üniversitesi arasında iş birliği protokolü imzalandı...

6

Image

‘Basınla iyi ilişkiler içinde olduk’

10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla Afyonkarahisar’daki basın mensuplarıyla bir araya gelen AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, basınla..

7

Image

AEV’den Vali Tutulmaz’a kutlama

Afyon Eğitim Vakfı Genel Sekreteri Murat Diker, Afyonkarahisar Valisi Mustafa Tutulmaz’ı öğrencilerle ziyaret ederek İdareciler Günü’nü kutladı. ..

8

Image

‘İş birliğimiz devam edecek’
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) Rektörü Prof. Dr. Nurullah Okumuş, Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Rektörü Prof. Dr. Mustafa Sol..

9

Image

‘El değmedik MYO kalmadı’
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) bünyesinde yer alan meslek yüksekokullarının (MYO) iç donanım eksiklerinin giderilmesi amacıyla bilgisayar dağıtımı ..

10

Image

Veliler bilgilendirildi
Afyonkarahisar Kocatepe İlkokulu tarafından düzenlenen seminerde, veliler çocuklarda olumlu davranışları geliştirme konusunda bilgilendirildi...

11

Image

MYO’lara bilgisayar
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) bünyesinde yer alan meslek yüksekokullarının (MYO) iç donanım eksiklerinin giderilmesi amacıyla bilgisayar dağıtımı ..

12

Image

Engelli Betül’ün örnek azmi
Afyonkarahisar'da, yüzde 98 bedensel engelli Betül Kiriş (24), 3 ay önce evde okuma yazma eğitimi almaya başladı. Okuma yazmayı öğrenen Kiriş, bundan ..

13

Image

‘Hedef bin 500 metre’

Afyon Kocatepe Üniversitesinde okuyan bir grup öğrenci okulun desteğiyle, yerli ve milli, bin 500 metre yukarıya çıkabilen bir roket üreterek gel..

14

Image

‘Manda Yıldızı ile verim arttı’
Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğünün (TAGEM) projesi kapsamında, Afyonkarahisar'da geliştirilen "Manda Yıl..

15

Image

İMZALAR ATILDI
Afyon Eğitim Vakfı’nın başlattığı kampanya ile Türk Eğitim Derneği Afyon Koleji’nin bulunduğu arsanın Vakıf’a kazandırılması için gerekli peşinat yatı..

16

Image

Miniklerden örnek davranış

Afyonkarahisar Merkez Atatürk İlkokulu 2-B sınıfı öğrencileri topladıkları harçlıklarla askerler için giysiler aldı. Aldıkları giysileri sınırdak..

17

Image

Miniklerden örnek davranış
Afyonkarahisar Merkez Atatürk İlkokulu 2-B sınıfı öğrencilerinden örnek davranış..

‘İslam filozofu yok hüküm veren çok’ | Gazete3.com.tr
Image

‘İslam filozofu yok hüküm veren çok’


Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İslami İlimler Fakültesinde “Hayatın Satır Araları” konferansında konuşan İslam Konferansına Üye Ülkeler ve Parlamentolar Birliği Genel Sekreteri (İKÖPAB) ve Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç, “Bugün İslam mütefekkirimiz, İslam filozofumuz yok, İslam düşünürümüz yok ama bol miktarda hüküm vericimiz var” dedi.
  EĞİTİM    01.11.2018 10:40:56


Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İslami İlimler Fakültesinde “Hayatın Satır Araları” konferansı İslam Konferansına Üye Ülkeler ve Parlamentolar Birliği Genel Sekreteri (İKÖPAB) ve Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç tarafından gerçekleştirildi. İslami Araştırmalar Kulübü tarafından düzenlenen konferansa AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, İslami İlimler Fakültesi Dekan V. Prof. Dr. Mustafa Güler, İslami İlimler Fakültesi Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Fatih Çakmak ile Dr. Öğr. Üyesi Emin Uz, AKÜ akademik ve idari personeli ile birlikte öğrenciler katıldı.

GELENEKSEL İSLAM ANLAYIŞINDA DİNİ İLİMLER DİĞER İLİMLERLE BİR BÜTÜNDÜ

Hayatın Satır Araları konferansını gerçekleştiren Prof. Dr. Mahmud Erol Kılıç, modern dünyada dini ilimler ve diğer ilimlerin birbirinden kopuk ayrı ayrı alanlar haline geldiğini söyledi. Bir saha ile ilgilenenin diğer sahaları tanımaz olduğunu ifade eden Kılıç, “Diyelim ki İslam hukuku anabilim dalı ile meşgulüz, sadece onunla ilgileniyoruz. Onun ilimler hiyerarşisi içerisinde oturduğu yer neresi? Nereye oturuyor? Ben niçin böyle bir ilim yapıyorum konusu unutulur hale geldi” diye konuştu. Geleneksel İslam anlayışında dini ilimlerin ilimin diğer dalları ile de bir bütünlük arz ettiğini dile getiren Kılıç, “Bir İbn-i Sina hem tabipti, hem filozoftu, hem de dini ilimlerle meşgul olan bir insandı. Buna biz o tevhid, o bütünleştirici dini ilimler hiyerarşisi diyoruz. Modern dünyada bu kaybedildi. Hatta aşağıya doğru parçalanma o kadar fazla devam ediyor ki dini ilimlerin içerisinde ceza hukuku uzmanı olan bir arkadaşımız bütün dini ondan ibaret zannediyor” dedi.

İNSANLARI YARGILAMADAN ÖNCE ÜST DÜZEY DOKTRİNE SAHİP OLUNMALI

İslam dünyasının bazı çevrelerinde öğretilen dini ilimlerin sadece İslam’ın pratik yönü olan hukuki yönünün olduğunu söyleyen Kılıç, şunları söyledi: “İslam dünyasının genelinde bazı çevrelerde öğretilen dini ilimler sadece İslam’ın bu pratik yönü dediğimiz hukuki yönü olunca sadece hukuk öğretildiği için neler yapılmalı, neler yapılmamalı? Cezalar ukubatlar nelerdir bunlar öğretildiği için orada o tahsili alan öğrenci bu ilmin bağlı olduğu üst şemayı bilmediği için yegâne ilim budur diyerek sokağa çıkıyor. Somali’de Afganistan’da herhangi bir başka coğrafyada elinde bir kitap, insanları yargılıyor. Sen kâfirsin, sen münafıksın, sen zındıksın, sen şusun, sen busun. Bu yargıya varmadan önce senin üst düzeyde bir doktrine sahip olman gerekiyor. O doktrin bizi birleştiren ana şemadır. Bir piramit düşünün üçgen, piramit ne olur? Yukarıya doğru yükselir ama yükseldiği kadar da alanı daralır. Aşağıya doğru indikçe alanı genişler. Dolayısıyla dini ilimlerin üst şeması dardır ama hepsini kuşatıcı bir ana şemsiye halindedir. Bizim eski metinlerimizde bu ilimler hiyerarşisine âli ilimler denir. Yani yüksek ilimler.”

“PEYGAMBER EFENDİMİZ YÜKSEK İLİMLERLE MEŞGULDܔ

Hazreti Muhammed’in Mekke hayatında âli ilimlerle meşgul olduğunu ifade eden Kılıç, “Hazreti Peygamber Efendimizin hayatına baktığımız zaman, Mekke hayatına, Peygamber Efendimizin âli ilimlerle meşgul olduğunu görmekteyiz. Yani insanlara nasıl bir düzgün insan olunur? Nasıl düzgün bir Müslüman olunur? Sorularına Peygamber Efendimizin ontolojik tarif yaptığını görmekteyiz. O esnada bu tarifi yapan Hazreti Peygamber Efendimiz birisinin namazı, birisinin orucu, birisinin zekatı gibi konularına daha henüz inmediğini görmekteyiz. Zira birçoğunu Medine dediğimiz ikinci dönemde yani o âli ilminin inşa edildiği o iman ruhunun inşa edildiği yapının üstüne giydirilen pratikler ameller. Ondan sonra namaz, oruç ve birçok vacibat başlıyor” şeklinde konuştu.

“FIKIH ALİMLERİ PEYGAMBERİMİZİN NAMAZ KILIŞ ŞEKLİNİ ESAS ALIYOR”

Fıkıh alimlerinin Hazreti Muhammed’in namaz kılış şeklini esas aldığını dile getiren Kılıç, “Namaz kılmak ne demek? Kıyam ne demek? Secde edenlerle secde edin emrediliyor bize. Nasıl bir şey bu? O zaman bunun şekli yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlıyor. Onun üzerine insanlar peygamberden kopya çekmeye başlıyorlar. Tabiri caizse onu farklı bir gözle gözetlemeye başlıyorlar. Onun üzerine gözetleyenlerde çeşitli olunca daha sonra gelen fıkıh alimleri Peygamber Efendimizin namaz kılış şeklini esas alarak farklı farklı rivayetler nakletmek suretiyle bugün fıkıh ilminde Peygamber Efendimizin namaz kılış şekli ortaya çıkıyor” dedi.>>>Gazete3

  EĞİTİM    01.11.2018 10:40:56

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..