Kategorinin Öne Çıkanları

15

1

Image

Öğrenciler yöresel lezzetlerle buluştu

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Afyon Meslek Yüksekokulu (MYO) Aşçılık Programı 1. sınıf öğrencileri Yöresel Mutfak dersi kapsamında Afyonkarah..

2

Image

‘Hukuk hayatta duruş meselesidir’
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Hukuk Fakültesi ile Genç Hukukçular Kulübü tarafından “Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru” konulu konferans düzenlen..

3

Image

Engellilere Kur’an eğitimi

Afyonkarahisar Müftülüğü Engelliler Din Eğitim Koordinatörü İsmail Aydın, işitme engelli Ali Fidan ile birlikte Belediye Başkanı Burhanettin Çoba..

4

Image

Engellilere Kur’an eğitimi

Afyonkarahisar Müftülüğü Engelliler Din Eğitim Koordinatörü İsmail Aydın, işitme engelli Ali Fidan ile birlikte Belediye Başkanı Burhanettin Çoba..

5

Image

‘Dünyada her şey kadınların eseridir’


Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İnşaat Mühendisliği Kulübü, 8 Mart Dünya Kadınlar günü nedeniyle Üniversite girişinde Bayan öğrencilere üz..

6

Image

Karma sergi

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) öğretim elemanlarının yapıtlarından oluşan “8 Mart Dünya Kadınlar Günü” kapsamı..

7

Image

‘Genel sorun atalet’

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Elektrik Kulübü tarafından düzenlenen Kocatepe Kariyer Günleri etkinliğinde konuşan Elektrik Kulübü Akademik Da..

8

Image

Eğitim yardımı

Erkmen Belediyesi, 14 yıldan bu yana her yıl iki eğitim öğretim dönemi sonunda takdir veya teşekkür belgesi alan ortaokul ve lise öğrencilerine e..

9

Image

Kutsal topraklara gideceklere eğitim

Hac Umre Seyahat Acentaları Derneği (HÜRSAD) Yönetim Kurulu Üyesi Bilal Şenel, yeni hizmete geçen online hac ve umre eğitim sistemi hakkında bilg..

10

Image

Derneklerden AEV seferberliği

Türkiye genelindeki Afyonkarahisar Dernekleri, AEV’e destek için bir araya geldiler. Toplantıda TED Koleji’nin bulunduğu arsanın alınması için öd..

11

Image

Doğa Koleji’nden Erasmus etkinliği

Afyonkarahisar Doğa Koleji lise kademesi, Erasmus+ projesi kapsamında son hareketliliğini Çek Cumhuriyeti'ne gerçekleştirdi. ..

12

Image

İşbirliği protokolü imzalandı
Milli Eğitim Bakanlığı ve TOBB arasında meslek liselerini özel sektörle birleştirecek Mesleki Eğitim İşbirliği Protokolü imzalandı. Ankara’da düzenlen..

13

Image

Emekli astsubaydan gönüllü etkinlik
Afyonkarahisar Maver Kemal Arsoy Ortaokulu öğrencileri ebru sanatını Gençlik Merkezi’nde gönüllü eğitmenlik yapan Ebru Sanatçısı Ömer Faruk Barış’ın y..

14

Image

‘Sünnet dinin yaşanan tarafıdır’
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İslami İlimler Fakültesi, Ensar Vakfı Afyonkarahisar Şubesi ve Bilgi Değerler Topluluğunun ortaklaşa düzenlediği “Ku..

15

Image

‘Çıraklık yapmadan ustalığa soyunmayın’
Afyon Kocatepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğrencileriyle bir araya gelen ve öğrencilere tavsiyelerde bulunan Anayasa Mahkemesi Üyesi Celal Mümtaz Ak..

16

Image

Sınava rekor katılım

3., 4. ve 5. sınıflar için sabah, 6.,7.,8. ve 9. sınıflar için öğleden sonra olmak üzere iki ayrı oturumda gerçekleşen TED Afyon Koleji Giriş ve ..

17

Image

‘Tam inovasyon dönemi’

Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak, Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde pek çok yatırım yaptıklarını söyleyerek, “201..

‘Kanun öğretmeni destekleyici olmalı’ | Gazete3.com.tr
Image

‘Kanun öğretmeni destekleyici olmalı’



Eğitim-Bir-Sen Afyonkarahisar Şube Başkanı Mustafa Arslan, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmenlik mesleğini destekleyici bir nitelikte oluşturulması gerektiğini ifade etti.
  EĞİTİM    28.12.2018 10:45:39

Eğitim-Bir-Sen Afyonkarahisar Şube Başkanı Mustafa Arslan, Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun içeriği konusunda bazı önerilerde bulundu. Arslan, “Öğretmenlik mesleğini düzenleyecek bir kanuna ihtiyaç olduğu konusunda toplumda ve eğitimin paydaşları arasında bir mutabakatın varlığı kuşkusuzdur. Ancak bu mutabakatın, kanunun içeriği konusunda da aranmasının gerektiği şüphesizdir. Öğretmenlik kariyer mesleği, yöneticilik profesyonel bir meslek olarak kurgulanmalıdır
Öğretmenliğin bir kariyer mesleği, yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak değerlendirilmesi ve mesleki standartlara kavuşturulması isteniliyor ise bunu sağlayacak olanın bir meslek kanunu olacağı kuşkusuzdur” dedi.

“TOPLUMUN TÜM KESİMLERİNİN TALEPLERİ DİKKATE ALINMALI”

Yapılacak olan kanunda toplumun tüm kesimlerinin taleplerinin dikkate alınması gerektiğini vurgulayan Arslan, “Eğitim-Bir-Sen olarak, söz konusu hazırlık, tasarım ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak amacıyla bir meslek kanunundan beklentiler ve Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun içermesi gereken unsurlara ilişkin bir çalışma yaptık. Biz Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun öğretmene destek kanunu olarak tanımlamasını sağlayacak bir içerikle yürürlüğe girmesini istiyoruz. Kanun ancak bu şekilde ölü doğma riskinden kurtulur, haklı talepleri ve beklentileri karşılayabilir. Bütün bunlar için eğitim paydaşlarının katkısına ve katılımına fırsat verilmelidir” diye konuştu.

“KANUNLA İLGİLİ BEKLENTİLERİMİZ”

Kanunla ilgili olarak önerilerini sıralayan Arslan, “Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda; kapsam, öğretmen kavramı ve tanımı/betimlenmesi; öğretmenlik mesleğinin özellikleri, mesleki standartlar, temel ilkeler, mesleğe giriş; diploma, sertifika, sınav, staj süresi vb. şartları, öğretmenlerin hakları, görev ve sorumlulukları, mesleki yeterliğin gelişimi-kariyer basamakları, ödül ve disiplin uygulamaları, öğretmen istihdamı ve çalışma şekilleri-iş güvencesi, atama ve yer değiştirme ilkeleri, çalışma süreleri, mesleki yeterliğin kaybı ve süreçleri, eğitim kurumu yöneticiliğine atama, eğitim kurumu yöneticilerinin statüsü ve özlük hakları, eğitim kurumu yöneticilerinin hak, yetki ve sorumlulukları, öğretmenlerin eğitim kurumlarındaki konumu, öğretmenlik pratiklerinin incelenmesi, öğretmenin özdenetimi (akran değerlendirmesi), rehberlik, denetim ve teftiş süreçleri, öğretmenlere ve eğitim kurumu yöneticilerine ilişkin üst kurullar-etik ilkeler, şikâyet ve itiraz mekanizmaları, öğretmenlerin profesyonel gelişimini düzenleyen ilkeler, öğretmenlerin sendika ve sivil toplum kuruluşlarına üyelikleri; siyasal katılım ve eylemleri, mesleki özerklik-karar alma süreçlerinde öğretmenlerin katılımını sağlamaya yönelik tedbirler, eğitim-öğretim hizmetinin sunumu sırasında öğretmenlere karşı işlenen suçlar, detaylı, açık, net ve beklentileri karşılayacak şekilde yer almalıdır” ifadelerine yer verdi.>>>Gazete3

  EĞİTİM    28.12.2018 10:45:39

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..