Öne Çıkan

15

1

Image

Jeotermal enerji yatırımları geliştiriliyor
Kalkınma Yatırım Bankasının, Dünya Bankası ile jeotermal enerji yatırımlarının geliştirilmesini desteklediği bildirildi...

2

Image

‘Devletimizin her zaman yanındayız’
MHP İl Başkanı Kocacan, tüm MHP’lilerin devletimizin her zaman yanında olduğunu söyledi..

3

Image

‘Sesimizi duyuyorsunuz’
Afyonkarahisar Muhtarlar Derneği Başkanı Suat Uygur, Kanal 3 ve Gazete 3’ün muhtarların sesini duyurmada büyük rol oynadığını belirterek, teşekkür ett..

4

Image

Hayırseverlerden karakol
Hayırsever iş insanlarının desteğiyle İhsaniye ilçesi Yaylabağı Beldesine yapılacak Jandarma Karakol Komutanlığı için Vali Mustafa Tutulmaz, İl Jandar..

5

Image

Minik Asude’ye sürpriz ziyaret
31 Mart Yerel Seçimleri öncesi katıldığı televizyon programında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı evlerine davet eden Asude Eğretli’yi Cumhurbaşkan..

6

Image

‘Çetinkaya milli kahramandır’
Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal, Ali Çetinkaya'nın T..

7

Image

Öğrenciye bisiklet hediyesi
Barbaros Ortaokulu’nda düzenlenen Kariyer Günleri etkinliğine katılan Sandıklı Belediye Başkanı Muustafa Çöl, sorduğu soruya doğru cevap veren öğrenci..

8

Image

Hibe, teşvik ve krediler anlatıldı
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile tüm ilçe müdürlüklerince tarımsal destekler, hibe, teşvik ve krediler hakkında, Merkez ve ilçelerde bilgilendirme topl..

9

Image

Belediyeden eğitime destek
Emirdağ Belediye Başkanı Serkan Koyuncu; daha önce Çocuk Meclisi ve Gençlik Meclisi kurarak toplantılarda karar alınan birçok talepleri yerine getirme..

10

Image

‘Tecrübelerinizden faydalanmak istiyoruz’
Ziraat Mühendisleri Odası İl Temsilcisi Derya Aşkıner, ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Serteser’in tecrübelerinden faydalanmak istediklerini belirtt..

11

Image

‘Her zaman emrinizdeyiz’
Şehit ailelerini ve gazileri ziyaret eden Belediye Başkanı Mehmet Zeybek, onların her zaman emrinde olduklarını söyledi..

12

Image

Farkındalık oluşturdular
Afyonkarahisar Devlet Hastanesi tarafından diyabet hastalığı ile ilgili farkındalık yaratmak için tren istasyonunda stant kurularak, yolcu treninde yo..

13

Image

‘Sorunları torunlarımıza bırakmayacağız’
AK Parti İl Başkanı Hüseyin Sezen, Afyonkarahisar’ın daha iyi ve güzel hale gelmesi için gece gündüz demeden gayret ettiklerini söyleyerek, “Biz sorun..

14

Image

GGK’den hologram eğitimine destek
TOBB Afyonkarahisar Genç Girişimciler Kurulu, Emirdağ’da “Hologram Okullarda” etkinliklerine destek verdi. ..

15

Image

Tarlacı’dan ziyaretler
Sosyal Yardımlar Genel Müdür Yardımcısı Tarlacı Afyonkarahisar’da temaslarda bulundu
Aile ve Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Sosyal Yardıml..

16

Image

‘Sakıncalı yerleri ihbar edin’
Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ekipleri 6 gün sürecek olan gıda denetim seferberliği başlatırken, vatandaşlara sakıncalı gördükleri durumları ihbar etmel..

17

Image

Motosiklet hırsızları yakalandı
Jandarma ekipleri, Afyonkarahisar’da motosiklet hırsızlığı yapan şahısları yakaladı...

ÜST GEÇİT | İbrahim Demirkan | Gazete3.com.tr
Image

ÜST GEÇİT

İbrahim Demirkan
22.08.2019



Yayalar trafikte önceliklidir.
Savunmasız oldukları için onlara pozitif ayrımcılık yapılır.
Araç çarpmalarının yaygın olduğu ülkelerde yayalara yönelik düzenlemeler ve tedbirler yetersizdir.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
Ülkemizde hatta Afyonkarahisar vilayetinde trafik kazalarında hayatını kaybeden ve yaşamını yitiren veya ömür boyu sakat ve yatalak kalan çok sayıda yaya mağdurları var.
*
Araçların hızı ölümcül kazalarda en önemli unsurdur.
Hız arttıkça durma mesafesi uzar.
Mesela;
Saatte 50 km hızla giden bir otomobilin durması için en az 13 metre mesafe gerekir. Veya saatte 40 km hızla giden bir aracın durma mesafesi ise 8.5 metredir.
Saatte her 1 km hız artışı yaralanmalı kaza oranını %3 artırır.
Başka bir ifade ile;
Saatte 80 km hızla yapılan bir kazada ölüm riski 30 km hızla yapılana göre 20 kat daha fazladır.
Saatte 30 km veya daha düşük hızla çarpılan bir yayanın hayatta kalma şansı %90 iken 45 km hızla çarpılan yaya %50 hayatta kalabilir.
Eğer hız saate 80 km ve üzeri ise çarpılan yayanın hayatta kalması mucizelere bağlıdır.
*
Yayaların hassas durumundan dolayı trafikte bir takım düzenlemeler yapılmıştır.
Yaya güvenliği son yıllarda önemsenmiştir.
Çünkü dünyada trafik kazalarında ölenlerin %22 kadarını yani yaklaşık her 5 kişiden birini yayalar oluşturuyor.
Her yıl trafik kazalarında 1.24 milyon insanın öldüğü bir dünyada yaya ölüm oranı oldukça yüksek sayılır.
*
Duygusal ve ruhsal hasarların yanında ekonomik hasarları da vardır kazaların.
Bakıma muhtaçlık ve sağlık giderlerinin ailelere büyük mali yük getirdiği biliniyor.
Sigorta şirketlerinin durumu ve yeterlilikleri konusu ise bu köşenin hacmini aşar…
*
Herkes yayadır.
Yürümeye başlayan insan mutlaka yaya olarak bir yerden bir yere gitmek mecburiyetindedir.
Tüm toplumlarda en yaygın ve ucuz ulaşım çeşidi yürümektir.
Bir bardak su ile 40 km mesafe yürüyecek bir bünyeye sahiptir insanoğlu.
Ayrıca yürümek kalp-damar hastalıklarını, şişmanlık ile ilişkili birçok sağlık sorununu önler veya azaltır.
Ancak insanların yürümeye teşvik edildiği hallerde yerel yöneticilerin mutlaka uygun ve güvenli yaya yolları ve güzergahları inşa etmek zorundadır.
İnsanlara yürümeyi tavsiye edip öte yandan yaya yolları yapmazsanız kimse size inanmaz.
*
Doğada yürümek keyifli ve özgür olabilirken,
Şehir ve kentlerde, devasa metropollerde yaya olarak yürümenin kuralları vardır.
Öncelikle yayalara tahsis edilmiş kaldırımlar güvenli yürümenin ana damarlarıdır.
Kaldırımların olmadığı yerlerde trafiğin geliş yönünde yürüyerek karşıdan gelen aracı görerek yürümek can güvenliği açısından elzemdir.
*
Karşıdan karşıya geçmek için mutlaka trafik ışıklarının olduğu veya yaya geçiş çizgilerinin olduğu yerleri kullanmak gerekir.
*
Trafiğin çok yoğun ve hızlı olduğu yollarda üst veya alt geçitlerin kullanılması hem seyir halindeki trafiğin selameti hem de yayaların menfaati için zorunludur.
*
Ülkemizde ve Afyonkarahisar ilimizde yayaların güvenli ve rahat hareket etmesi için yatırımlar yapılıyor.
Yetkililere ve emeği geçenlere teşekkür ederim.
Yeterli mi?
Hayır…
*
Geçenlerde Çayırbağ kasabasında bir cenaze defin işlemine şahit oldum.
Mevta (Allah rahmet eylesin) bulunduğu evden cenaze aracına yüklendi ve kasaba mezarlığına doğru hareket etti.
Cenazeye katılan vatandaşlar (sayı oldukça fazla idi) kasabanın tam ortasından geçen şehirlerarası yolun bir tarafından yürümeye başladı. Kaldırımlar yetersiz veya kullanışlı olmadığı (bazı yerlerde park eden araçlar, bazı yerlerde inşaat malzemeleri veya kaldırımın darlığı) için çok sayıda insan anayol üzerinde yürüdü.
Seyir halindeki araç sürücüleri kalabalığın arasından geçerken zorlandı, öfkelendi…
Birçok vatandaş karşı kaldırıma geçmek için (çünkü mezarlık az ileride yolun karşısında idi) ayrılmış yolun ortasındaki demir çitlerin parmaklıkları arasından daha önceden açılmış açıklıklardan geçmeye başladı.
Trafikte tam bir keşmekeş manzarası oluştu…
Ama orada öyle bir manzara vardı ki ibretlik, utanç verici, üzücü, şaşırtıcı ve endişe ettirici idi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kasabanın tam ortasına özene bezene yapmış olduğu bir ÜST GEÇİT vardı.
İnanır mısınız? Kimse, HİÇ KİMSE, o güzelim üst geçidi kullanmadı.
Cenazeyi sevk ve idare eden imam ve ekibi dahi kullanmadı.
Hadi yaşlı, ihtiyar ve engellilerin üst geçidi kullanmaması anlaşılır (üst geçitte zaten asansör veya engelliler için herhangi bir düzenleme göze çarpmıyordu)!!!.
İşin daha vahimi, 200 metre ileride yayaların geçmesi için trafik ışıklarının olduğu yaya geçidi vardı.
Maalesef ve esef verici olan ise trafik ışıklı yaya geçidini çok az sayıda insan kullandı.
*
Kıymetli okuyucum,
Yüzlerce insandan hiç birinin üst geçitten geçmediği bir ülkede kalkınmadan, müreffeh günlerden, ilerlemeden, gelişmeden, birlik ve beraberlikten ve en önemlisi toplumun huzur ve güveninden bahsedilebilir mi???
*
İnsan ve hayvanların geçmemesi için yolun ortasına konulan bariyerleri yıkarcasına zarar veren insanlara neden gerekli uyarılar ve cezai müeyyideler uygulanmıyor? Mobeseler ne için dikildiler!
*
“ÖNCE YAYA” sloganından yayaların kafalarına göre yolları ve kaldırımları kullanması mı anlaşılıyor, acaba?
*
Önce yaya yayalığını bilecek sonra kaldırımlara tecavüz eden araçlara laf edecek.
*
Ey yayalar,
Kaldırımlarınıza sahip çıkın.
Unutmayın kullanmadığınız kaldırımlara başkaları çöreklenir.
Yaya olarak araçların yollarını kullanmayın ki onlarda sizinkini kullanmasın.
*
Betonlaşan bir dünyada kaldırımların küçüldüğü ve araçların kaldırımları işgal ettiği şu ahir zamanda yaya olmak zor zanaat.
*
Hülasa; üst geçitten geçmeyen insanların ülkesinde terörde olur, nümayişte olur, kural tanımayanlar ülke sathına hakim olur…
*
Demek ki üst geçitlere sahip çıkma zamanı geldi...
Hadi üst geçitleri aşındıralım, ülkemizi şahlandıralım!

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
21.02.2020
21.02.2020
21.02.2020
OZEL HABERLER