Öne Çıkan

15

1

Image

‘Afyon’u çok önemsiyoruz’

AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki, AK Parti’nin Afyonkarahisar’ı çok önemsediğini belirterek, “Afyonkarahisar bizim için çok öneml..

2

Image

Motosikletler denetlendi

Dinar İlçe Emniyet Müdürlüğü tarafından ilçe merkezinde motosiklet kullanıcılarına yönelik trafik uygulaması gerçekleştirildi...

3

Image

Bu salon 7 gün 24 saat açık

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Merkez Kütüphanesinin, 7 gün 24 saat esasına göre, öğretim elamanları ve öğrencilere hizmet verecek olan okuma ..

4

Image

‘Çimentoda ihracat şampiyonuyuz’

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Sabancı Topluluğu’nun çimento sektöründe 50 yılı tamamlaması dolayısıyla yayımladığı kutlam..

5

Image

Özhaseki’den, Tutulmaz ve Zeybek’e ziyaret

AK Parti Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki, Vali Mustafa Tutulmaz’ı ve Belediye Başkanı Mehmet Zeybek'i ziyaret..

6

Image

‘KURSUNLAR ÇOK LAZIMSA’
AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki, yeni parti kurmak isteyenlere yönelik olarak yaptığı açıklamada, “Kendileri bilirler. Yüzlerce açık ..

7

Image

Akademisyenler cübbelerini giydi

Profesör ve doçent kadrolarına atanmış olan akademisyenler için “Cübbe Giyme Töreni” düzenlendi...

8

Image

ATSO heyetinden Romanya çıkarması

Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası’nın Türkiye-AB İş Diyaloğu Teklif Çağrısı çerçevesinde kazandığı KOBİ Hastanesi ve Avrupa Ağı projesi kaps..

9

Image

Dinar’da aşure coşkusu

Dinar Belediyesi tarafından Muharrem ayı ve Aşure günü vesilesi ile Ulu Cami ve Yeni Sanayi Camisi’nde aşure dağıtıldı. ..

10

Image

Zeybek, Ahilik Kaftanı giydi

Afyonkarahisar’da Ahilik Haftası kapsamında esnaflara verdiği desteklerden dolayı Belediye Başkanı Mehmet Zeybek’e, Ahilik Kaftanı takdim edildi...

11

Image

‘Kendi sporcularımızı yetiştireceğiz’

Sinanpaşa Belediye Başkanı Erdal Karaman, Sinanpaşa Belediyespor’a sporcu yetiştirme noktasında gereken desteği vereceğini belirterek, “Sinanpaşa..

12

Image

Kooperatif sayısı azaldı

Türkiye’de 2019 yılı Ağustos ayında kurulan kooperatif sayısı bir önceki aya göre %14,42 oranında azaldı...

13

Image

AB projesi için ekipman alındı

Bolvadin Meslek Yüksekokulunun (MYO) proje partneri olduğu “WirelessUp!” isimli Avrupa Birliği projesi için ekipman alımı yapıldı...

14

Image

‘Çocuklarımız geleceğimizin teminatı’

Sandıklı Mehmet Akif Ersoy İlkokulu heyetini makamında kabul eden Belediye Başkanı Mustafa Çöl, çocukların geleceğimizin teminatı olduklarını söy..

15

Image

Kamp başlıyor

AK Parti Genel Merkez Yerel Yönetimler Başkanlığı tarafından Afyonkarahisar’da Korel Termal Otel’de Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki’nin b..

16

Image

Afyonspor maç saatini bekliyor
Ligin dördüncü haftasına ikinci sırada giren Afjet Afyonspor, bugün İstanbul deplasmanında saat 16.00’da Sarıyer ile mücadele edecek.

..

17

Image

BAL’da perde açılıyor

Bölgesel Amatör Lig 8.grupta mücadele eden Sandıklıspor ile Bolvadin Belediyespor, yeni sezonun ilk maçlarına yarın çıkıyor.
..

ÜST GEÇİT | İbrahim Demirkan | Gazete3.com.tr
Image

ÜST GEÇİT

İbrahim Demirkan
22.08.2019



Yayalar trafikte önceliklidir.
Savunmasız oldukları için onlara pozitif ayrımcılık yapılır.
Araç çarpmalarının yaygın olduğu ülkelerde yayalara yönelik düzenlemeler ve tedbirler yetersizdir.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
Ülkemizde hatta Afyonkarahisar vilayetinde trafik kazalarında hayatını kaybeden ve yaşamını yitiren veya ömür boyu sakat ve yatalak kalan çok sayıda yaya mağdurları var.
*
Araçların hızı ölümcül kazalarda en önemli unsurdur.
Hız arttıkça durma mesafesi uzar.
Mesela;
Saatte 50 km hızla giden bir otomobilin durması için en az 13 metre mesafe gerekir. Veya saatte 40 km hızla giden bir aracın durma mesafesi ise 8.5 metredir.
Saatte her 1 km hız artışı yaralanmalı kaza oranını %3 artırır.
Başka bir ifade ile;
Saatte 80 km hızla yapılan bir kazada ölüm riski 30 km hızla yapılana göre 20 kat daha fazladır.
Saatte 30 km veya daha düşük hızla çarpılan bir yayanın hayatta kalma şansı %90 iken 45 km hızla çarpılan yaya %50 hayatta kalabilir.
Eğer hız saate 80 km ve üzeri ise çarpılan yayanın hayatta kalması mucizelere bağlıdır.
*
Yayaların hassas durumundan dolayı trafikte bir takım düzenlemeler yapılmıştır.
Yaya güvenliği son yıllarda önemsenmiştir.
Çünkü dünyada trafik kazalarında ölenlerin %22 kadarını yani yaklaşık her 5 kişiden birini yayalar oluşturuyor.
Her yıl trafik kazalarında 1.24 milyon insanın öldüğü bir dünyada yaya ölüm oranı oldukça yüksek sayılır.
*
Duygusal ve ruhsal hasarların yanında ekonomik hasarları da vardır kazaların.
Bakıma muhtaçlık ve sağlık giderlerinin ailelere büyük mali yük getirdiği biliniyor.
Sigorta şirketlerinin durumu ve yeterlilikleri konusu ise bu köşenin hacmini aşar…
*
Herkes yayadır.
Yürümeye başlayan insan mutlaka yaya olarak bir yerden bir yere gitmek mecburiyetindedir.
Tüm toplumlarda en yaygın ve ucuz ulaşım çeşidi yürümektir.
Bir bardak su ile 40 km mesafe yürüyecek bir bünyeye sahiptir insanoğlu.
Ayrıca yürümek kalp-damar hastalıklarını, şişmanlık ile ilişkili birçok sağlık sorununu önler veya azaltır.
Ancak insanların yürümeye teşvik edildiği hallerde yerel yöneticilerin mutlaka uygun ve güvenli yaya yolları ve güzergahları inşa etmek zorundadır.
İnsanlara yürümeyi tavsiye edip öte yandan yaya yolları yapmazsanız kimse size inanmaz.
*
Doğada yürümek keyifli ve özgür olabilirken,
Şehir ve kentlerde, devasa metropollerde yaya olarak yürümenin kuralları vardır.
Öncelikle yayalara tahsis edilmiş kaldırımlar güvenli yürümenin ana damarlarıdır.
Kaldırımların olmadığı yerlerde trafiğin geliş yönünde yürüyerek karşıdan gelen aracı görerek yürümek can güvenliği açısından elzemdir.
*
Karşıdan karşıya geçmek için mutlaka trafik ışıklarının olduğu veya yaya geçiş çizgilerinin olduğu yerleri kullanmak gerekir.
*
Trafiğin çok yoğun ve hızlı olduğu yollarda üst veya alt geçitlerin kullanılması hem seyir halindeki trafiğin selameti hem de yayaların menfaati için zorunludur.
*
Ülkemizde ve Afyonkarahisar ilimizde yayaların güvenli ve rahat hareket etmesi için yatırımlar yapılıyor.
Yetkililere ve emeği geçenlere teşekkür ederim.
Yeterli mi?
Hayır…
*
Geçenlerde Çayırbağ kasabasında bir cenaze defin işlemine şahit oldum.
Mevta (Allah rahmet eylesin) bulunduğu evden cenaze aracına yüklendi ve kasaba mezarlığına doğru hareket etti.
Cenazeye katılan vatandaşlar (sayı oldukça fazla idi) kasabanın tam ortasından geçen şehirlerarası yolun bir tarafından yürümeye başladı. Kaldırımlar yetersiz veya kullanışlı olmadığı (bazı yerlerde park eden araçlar, bazı yerlerde inşaat malzemeleri veya kaldırımın darlığı) için çok sayıda insan anayol üzerinde yürüdü.
Seyir halindeki araç sürücüleri kalabalığın arasından geçerken zorlandı, öfkelendi…
Birçok vatandaş karşı kaldırıma geçmek için (çünkü mezarlık az ileride yolun karşısında idi) ayrılmış yolun ortasındaki demir çitlerin parmaklıkları arasından daha önceden açılmış açıklıklardan geçmeye başladı.
Trafikte tam bir keşmekeş manzarası oluştu…
Ama orada öyle bir manzara vardı ki ibretlik, utanç verici, üzücü, şaşırtıcı ve endişe ettirici idi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kasabanın tam ortasına özene bezene yapmış olduğu bir ÜST GEÇİT vardı.
İnanır mısınız? Kimse, HİÇ KİMSE, o güzelim üst geçidi kullanmadı.
Cenazeyi sevk ve idare eden imam ve ekibi dahi kullanmadı.
Hadi yaşlı, ihtiyar ve engellilerin üst geçidi kullanmaması anlaşılır (üst geçitte zaten asansör veya engelliler için herhangi bir düzenleme göze çarpmıyordu)!!!.
İşin daha vahimi, 200 metre ileride yayaların geçmesi için trafik ışıklarının olduğu yaya geçidi vardı.
Maalesef ve esef verici olan ise trafik ışıklı yaya geçidini çok az sayıda insan kullandı.
*
Kıymetli okuyucum,
Yüzlerce insandan hiç birinin üst geçitten geçmediği bir ülkede kalkınmadan, müreffeh günlerden, ilerlemeden, gelişmeden, birlik ve beraberlikten ve en önemlisi toplumun huzur ve güveninden bahsedilebilir mi???
*
İnsan ve hayvanların geçmemesi için yolun ortasına konulan bariyerleri yıkarcasına zarar veren insanlara neden gerekli uyarılar ve cezai müeyyideler uygulanmıyor? Mobeseler ne için dikildiler!
*
“ÖNCE YAYA” sloganından yayaların kafalarına göre yolları ve kaldırımları kullanması mı anlaşılıyor, acaba?
*
Önce yaya yayalığını bilecek sonra kaldırımlara tecavüz eden araçlara laf edecek.
*
Ey yayalar,
Kaldırımlarınıza sahip çıkın.
Unutmayın kullanmadığınız kaldırımlara başkaları çöreklenir.
Yaya olarak araçların yollarını kullanmayın ki onlarda sizinkini kullanmasın.
*
Betonlaşan bir dünyada kaldırımların küçüldüğü ve araçların kaldırımları işgal ettiği şu ahir zamanda yaya olmak zor zanaat.
*
Hülasa; üst geçitten geçmeyen insanların ülkesinde terörde olur, nümayişte olur, kural tanımayanlar ülke sathına hakim olur…
*
Demek ki üst geçitlere sahip çıkma zamanı geldi...
Hadi üst geçitleri aşındıralım, ülkemizi şahlandıralım!

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
21.09.2019
21.09.2019
21.09.2019
OZEL HABERLER