Öne Çıkan

15

1

Image

'Yollar Afyon Gaymağı gibi'
Cumhurbaşkanlığı Irak Özel Temsilcisi, AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili Prof. Dr. Veysel Eroğlu, Afyonkarahisar'a son 18 yılda muazzam yollar yapı..

2

Image

Hakan Bahçeci sevenlerini üzdü
Dünya Bakliyat Konfederasyonu Yüksek İstişare Kurulu Üyesi ve Hakan Agro Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Bahçeci Dubai’de geçirdiği kalp krizi sonrasında..

3

Image

'Milletimiz asla unutmayacaktır'
27 Mayıs 1960 darbesinin yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yapan AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili İbrahim Yurdunuseven, "Türlü baskılarla sindiri..

4

Image

Genel Müdür Aktaş denetlemeler yaptı

Vali Mustafa Tutulmaz, Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş ve beraberindeki heyet ile birlikte Afyonkarahisar Girişi Susuz Kavşağı Pandemi Uygulama..

5

Image

'Potansiyellerimizle öne çıkacağız'
Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Serteser, yeni normalleşme sürecinde Afyonkarahisar'ın potansiyelleriyle öne çıkac..

6

Image

'Sivil siyaseti katlettiler'
AK Parti İl Başkanı Hüseyin Sezen, “27 Mayıs 1960’da milli iradeye darbe indiren cuntanın Yassıada’da işlediği cinayetin ardından sivil siyaseti mahkû..

7

Image

Sosyal medya kullanım kılavuzu
İletişim Başkanlığınca, sosyal medyanın doğru kullanıma yönelik "Sosyal Medya Kullanım Kılavuzu" adlı kitap hazırlandı...

8

Image

'Organize bir kötülük'
Demokrat Parti Genel Başkanı Gültekin Uysal, 27 Mayıs’ın yıldönümü dolayısıyla yazılı bir açıklama yaptı. Ülkemize kötülük tohumlarının ta o gün, 60 y..

9

Image

'Tarihimizin kara bir lekesi'
Cumhurbaşkanlığı Irak Özel Temsilcisi, AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili Prof. Dr. Veysel Eroğlu, 27 Mayıs'ın tarihimizin kara bir lekesi olduğunu ..

10

Image

'Demokrasi tarihimiz kirletildi'
27 Mayıs 1960 tarihinde yapılan darbenin 60.yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yapan Eğitim Bir Sen Afyonkarahisar Şube Başkanı Mustafa Arslan, yapıla..

11

Image

'O yol belediyenin imar alanında'
İl Genel Meclisi Başkanı Burhanettin Çoban ve İhsaniye İGM Üyesi İrfan Seçen, Döğer Belediyesi'nin, İl Özel İdaresi'ne yaptırmak istediği yolun, beled..

12

Image

Emirdağ'a dev yatırım
Emirdağ Organize Sanayi Bölgesi’ne yatırım çalışmaları kapsamında 2019 yılında sözleşme imzalanan firmalar inşaat çalışmalarına başladı. 50 milyon Eur..

13

Image

Belediye asfalt sezonunu açtı
Afyonkarahisar Belediyesi 2020 Yılı Asfalt sezonunu açtı. Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından şantiyede bakımları yapılan araç ve gereçler sıcak ..

14

Image

Türkiye'nin başarısını anlattı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Washington Times gazetesinde bir makale yayımlayarak, dünyanın Koronavirüs’e en çok kurban veren ül..

15

Image

'Desteklere başvurun'
Tarımsal ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu İl Koordinatörü Zülgari Özdemir, TKDK'nın 2 yeni çağrı ilanına çıktığını söyleyerek Afyonkarahisar'lı ..

16

Image

AFSÜ bir ilki deneyecek
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) salgınla ilgili bugüne kadar Türkiye’de hiç denenmemiş bir tedavi yöntemi üzerine çalışmalar yapac..

17

Image

'Girişimleri doğru bulmuyoruz'
Afyonkarahisar Baro Başkanı Turgay Şahin, Barolar ve seçim sistemlerine ilişkin olarak değişiklik girişimlerini doğru bulmadıklarını ifade etti ..

Medya tökezliyordu, şimdi? | Mehmet Emin Güzbey | Gazete3.com.tr
Image

Medya tökezliyordu, şimdi?

Mehmet Emin Güzbey
03.09.2019
Yaygın ve yerel basın...
Çoğu zaman gereksiz gibi görülürüz.
Ama 15 Temmuz gecesi...
Yaygın ve yerel medyanın ne kadar önemli olduğu bizzat o gece görülmüştür.
Öncelikle bu nedenle hem İktidar, hem de yerel yönetimler ile ekonomiye yön veren kuruluşlar medyaya hakettiği desteği vermelidir.
*
Reklam geleneği yok...
Medyaya reklam verme geleneği Ülkemizde yaygınlaşmamıştır maalesef.
Her dönemde iktidara yakın olan medya gruplarına, iktidarın etkisi altındaki sermaye gruplarından ve devletin iştiraki olan kuruluşlardan reklamlar yağmış, diğer sektörlerden de ‘iktidar hatırına’ reklamlar sağlanmıştır.
Bu her devirde böyle olmuştur.
Şimdi de böyledir.
Bunda yadırganacak bir şey de yoktur.
Çünkü buna alışılmıştır.
Yerel medyaya gelince...
Yerel medya genelde kendi yağı ile kavrulan küçük işletmelerden oluşmakta.
Ailelerin desteği, çalışanların özverisi ve özellikle de patronların ‘ismimizi koyduk, kapatmayalım, sürdürelim’ felsefesiyle devam ettirilen kuruluşlar olan yerel medyaların gazeteler bölümünde resmi ilanlar çoğu zaman ‘can simidi’ olma durumundadır.
Sırf resmi ilana bağlı olarak yayın hayatını sürdürmeye çalışan gazetelerin durumları her geçen gün daha kötüye gitmektedir.
Bunun nedenlerinden birisi resmi ilanların azalmaya başlamasıdır.
Diğer neden ise maliyetlerin her geçen gün artmasıdır.
Gelirlerin azaldığı, giderlerin ise çoğaldığı bir mali yapı elbette sürdürülemez.
Sürdürülebilmesi içinde başka kaynaklardan sübvanse edilmesi kaçınılmazdır.
Gazetelerden bahsetmişken...
Resmi ilan alan gazete sayıları maalesef halen daha çoktur.
Resmi kurumların internet sitelerinden alınan haberler ve ajanslardan gelen haberlerin oluşturduğu sayfalarda, özel haberler yok denecek kadar azalmıştır.
Özel haber için daha fazla muhabir ve editöre ihtiyaç vardır.
Maliyetleri azaltmak için çoğu gazete asgari kadrosunda olması gerektirdiği kadar muhabiri çok zor şartlarda bulundurabilmektedir.
Günlük gazeteler için bir kaç muhabir yetersizdir elbette.
Ama şartlar bunu getirmektedir.
Gazetelerin en büyük giderlerinden birisi matbaa masraflarıdır.
Kağıt ve diğer sarf giderlerinin dövize bağlı olan fiyatları bir yıl öncesine göre neredeyse %100 oranında artış kaydetmiştir.
Elektirik ve işçi maliyetleri de yükselmiştir.
Bunun yanı sıra resmi ilanlar, yatırımlar azaldığı için ve bazı kurumların resmi ilanları sadece dijital ortamda yayınlamaya başlamaları nedeniyle azaldıkça azalmış, verilen zamda yaşanan maliyet artışının ancak katma değeri kadar kalmıştır.
Özel ilan ve reklamlarda, ekonomideki gidişat nedeniyle geçen yılın yarısı noktasına gerilemiştir.
Gazete satışlarına gelince...
Orası daha vahimdir.
Resmi kurum ve kuruluşların çoğunluğu ayaklarına kadar gelen gazetelere bir kuruş ödememektedir.
Zaten gazetenin üzerindeki satış bedelini ödeseler bile, bu o gazetenin oraya kadar dağıtım maliyeti bile değildir.
Konu bir kaç kez gündeme getirilmiş olmasına rağmen, ne siyasilerden, ne de mülki amirlerden bu konuda bir adım atılmış değildir.
Halkımızın yerel gazeteleri gazete bayilerinden alma alışkanlıkları da maalesef yoktur.
Bir yerde gördüklerinde ellerine alıp okudukları ve çoğu zamanda dijital olarak okumayı tercih etmeleri nedeniyle gazete satış sayıları da her geçen gün azalmaktadır.
*
Büyük gruplar zorda...
Gelelim televizyonlara...
Yaygın medya gruplarının televizyonlarında ciddi bir sıkıntı gözlemlenmektedir.
NTV grubu geçtiğimiz günlerde TÜRKSAT’ta kullandığı kapasitede önemli bir azaltmaya gitmiş, pek çok yan kanalını kapatmıştır.
Aynı durum CNN’in içinde bulunduğu ve bir süre önce DEMİRÖREN Medya Grubuna geçen kanallar içinde söz konusudur.
Bu iki ana grubun haricindeki HABERTÜRK Grubunda da bilindiği gibi yaklaşık bir yıl önce matbaaları kapatma yönüne gidilmiş, kağıt baskı gazeteye de son verilmişti.
AKŞAM ve STAR Gazeteleri ile Kanal 24 Televizyonunun içinde bulunduğu ve pek çok dergi ile radyonun yayıncısı olan grupta bir süre sonra yayın hayatını noktalayacak.
Başka bir gelişmede SABAH ile HÜRRİYET Gazetelerinin matbaaları ile alakalı.
Her iki gazetenin matbaaları birleştiriliyor.
Zaten bir süre önce HÜRRİYET Gazetesi dağıtım şirketini kapatmıştı ve dağıtımı SABAH’ın Turkuvaz şirketi aracılığı ile yapmaktaydı.
Şimdi matbaaları da birleştiren iki ana grubun, bir süre sonra SABAH’ın Levent’te yeni yaptırılan binasına geçildikten sonra Yönetimlerini de birleştirme yönüne gitmeleri beklenmekte.
*
Yön Dijitale...
Tüm bunlar şunu göstermekte...
İktidarın tüm imkanlarına, devlet kurum ve kuruluşlarının tüm desteklerine, özel sektörün ‘hatır’ için verdiği onca desteğe rağmen Yaygın Medya küçülmeye gitmektedir.
Küçülürken de bir yandan dijital medyaya yönelmektedir.
Çünkü dijital medyanın yayın maliyeti, diğerlerinin yüzde onu kadar bile değildir.
*
Ağabeylerden daha zorda...
Adı yerel, aslında yaygın medyadan kimi yerlerde daha yoğun izlenme potansiyeline sahip televizyonlara gelince...
TÜRKSAT’tan kullanılan kapasiteye Yaygın Medya ile aynı ücreti ödeyen yerel kanalların reklam alma imkanları daha kısıtlı olduğu için İstanbul’daki ağabeylerinden daha zor durumdadırlar.
Yaygın medyada prime tıme da diziler ile geçirilen zaman dilimlerinde, yerel televizyonlar kendi programlarını üretmek zorundadırlar.
Her programın maliyeti hiçte tahmin edilemeyecek kadar yüksektir.
Kitleleri ekran başında tutabilecek olan programların maliyet yüksekliği kadar, yerel televizyonlarda görev yapacak olan profesyonel kişilerin istihdam maliyetleri, Büyük Şehirlerdeki televizyonların ödedikleri rakamlardan aşağıda değildir.
*
Başlığın devamı...
Medyada durum her geçen gün daha kötüye gitmektedir.
Geçtiğimiz dönemlerde tökezleyerek yoluna devam eden medya sektöründe artık kapanmalar başlamıştır.
Yerel Televizyonların yüzde 25’i kapanmıştır.
Yerel Gazetelerde de kapanma oranı bu civardadır.
Alınan bilgilere göre de yılbaşına kadar yaygın medya da olduğu gibi yerel medyada da ciddi kapanmalar yaşanacaktır.
Her bir kapanma istihdama olumsuz katkı anlamındadır.
Siyaset ve ekonomi dünyası demokrasinin gereği olan çok sesliliğinin devamından yana ise hem yaygın hem de yerel medyanın yaşayabileceği tedbirleri almak durumundadır.
*
Nelerdir bu tedbirler?
- Öncelikle yerel televizyonların TÜRKSAT Uydu kiraları Cumhurbaşkanımızın sürekli vurguladığı gibi Türk Lirası üzerinden ve yıllık değişmeyen bedelde olmalıdır.
- Kamu spotlarını prime tıme da yayınlayan yerel televizyonların uydu kiralarının %30’u ilgili kurumlar tarafından direkt olarak TÜRKSAT’a ödenmelidir.
- İsteyen Televizyon Kanallarının birleşmeleri halinde TRT’de kendilerine TRT YEREL adıyla bir kanal tahsis edilmeli, bu televizyonlar kendi stüdyolarından, kendi imkanları ile programlarını hazırlamalı, haberlerini vermeli, yöresel sorunları ve konuları kendi saatlerinde ekrana yansıtmalıdır. Böylelikle hem yerel televizyonların maliyetlerinde önemli bir azalma oluşacak ve hem de daha geniş kitlelere hitap imkanına kavuşulacaktır.
- Yerel Televizyonların yöre ile ilgili programları hem Özel İdareler ve hem de Belediyeler tarafından proje bazlı olarak desteklenmelidir.
- Yerel Televizyonların teknik imkanlarını modernize edebilmeleri için bir yıllığına yurt dışından ithal edecekleri ekipmanları, bu ithal edilen ekipmanların beş yıl süre ile kullanılması şartıyla her türlü vergiden muaf olarak getirmelerine izin verilmesi sağlanmalıdır.
- Turizmin geliştirilmesi için yöresel mekanların ve doğal zenginliklerin tanıtımına yönelik olan projeler Kalkınma Ajansları aracılığı ile desteklenmeli ve destek miktarı yerel Gazetelere, yerel Radyolara ve yerel Televizyonlara eşit miktarda kotalanmalı, destek miktarı da Kalkınma Ajanslarının yıllık bütçelerinin yüzde 10’undan daha az olmamalıdır.
- Resmi İlanlar tamamen kaldırılmalıdır.
Çünkü artık resmi ilan okuyarak ihaleye giren firma kalmamıştır. Tüm ilanlar ilgili kurumların kendi web sayfalarında zaten yayınlanmaktadır. Gazetelere verilen resmi ilan katkısı yerine, gazetelerin istihdam ettikleri tüm personelin SGK primleri ve Stopaj vergileri 5 yıllığına sıfırlanmalıdır. Sonrasında ise bu teşvik tamamen kaldırılmalıdır. - Reklamlardan alınan katma değer vergisi %1’e indirilmelidir.
- Gazetelerin tutmakla yükümlü oldukları özel defterlerin tamamı kaldırılmalı, bürokrasi azaltılmalıdır.
*
Siyasilerimize ve tüm ilgililere saygı ile...

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
28.05.2020
28.05.2020
28.05.2020
OZEL HABERLER