YERİN ELLİ KİLOMETRE DERİNLİĞİNDE YAŞANAN DEV SARSINTI TOKYOYU DA SALLADI
Japonya Meteoroloji Ajansı (JMA) tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, yerel saatle sabah 07.30’da merkez üssü Iwate eyaleti açıkları olan 6.9 büyüklüğünde şiddetli bir deprem kaydedildi. Deniz tabanının yaklaşık 50 kilometre derinliğinde meydana gelen bu güçlü sarsıntı, Iwate’nin yanı sıra Aomori, Miyagi ve Hokkaido eyaletlerinde çok yoğun bir şekilde hissedildi. Yerin kilometrelerce altında yaşanan sarsıntı, dev gökdelenlerin bulunduğu başkent Tokyo ve çevresindeki banliyölerde de hissedilerek halkın güne sarsıntıyla uyanmasına ve kısa süreli büyük bir panik dalgasına yol açtı.
TSUNAMİ RİSKİ BULUNMUYOR ANCAK DENİZ SEVİYESİNE DİKKAT EDİLMELİ
Feci depremin ardından ada ülkesinde en büyük korku kaynağı olan dev dalgalara ilişkin resmi kurumlardan rahatlatan bir açıklama gecikmedi. Yetkililer, 6.9’luk sarsıntının ardından kıyı şeritleri için herhangi bir tsunami riskinin oluşmadığını ilan etti. Ancak uzmanlar, kıyı bölgelerinde deniz seviyesinde küçük çaplı ve ani değişikliklerin yaşanabileceği konusunda balıkçıları ve sahilde bulunan vatandaşları tedbirli olmaları yönünde uyardı. Depremin ardından stratejik altyapı tesislerinde ve nükleer santrallerde yapılan ilk kontrollerde herhangi bir olumsuzluğa rastlanmadığı belirtildi. >>>İHA
