İlahiyat Fakültesi Konferans Salonunda düzenlenen öğrenci buluşmaları etkinliğine; YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar, YÖK Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mahmut Ak, Afyon Kocatepe Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karakaş, Uşak Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ekrem Savaş, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Kızıltoprak, AKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Peker ile birlikte akademik personel ve öğrenciler katıldı.
“GENÇLİK SOHBETLERİ, PROGRAMLARIN EN ÖNEMLİSİ”
Programın açış konuşmasını yapan Prof. Dr. Mehmet Karakaş, YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar’ın Afyon Kocatepe Üniversitesini ziyaret etmek ve İlahiyat Fakültesi Özcan Halaç Eğitim Binası açılışına katılmak amacıyla Afyonkarahisar’a geldiğini belirtti. Karakaş, “Gençlik Sohbetleri programını en önemli program olarak görüyorum. Öğrencilerimizin talep ve değerlendirmelerini alarak bir söyleşi gerçekleştireceğiz” dedi.
“ÜNİVERSİTE ZİYARETLERİNDE ÖĞRENCİLER İLE BİR ARAYA GELMEYE ÖZEN GÖSTERİYORUZ”
Üniversite ziyaretlerinde öğrenciler ile bir araya gelmeye önem gösterdiğini ifade eden YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar ise yaptığı konuşmada öğrencilerin eğitim hayatlarını, deneyimlerini, memnuniyet ve şikayetlerini dinlemeyi önemsediklerini ifade etti. Özvar, bu kapsamda gençlik sohbetleri düzenlediklerini belirterek. “Kendimizi tanıtmak için de bu tür toplantıları fırsat biliyoruz. Bu tür programları, öğrencilerle yükseköğretimi yakından tartışma, görüşme ortamı olarak değerlendiriyoruz” dedi. Dünyada lise sonrası eğitim ve öğretime dair bazı düzenleme yöntemlerinin olduğunu kaydeden Özvar, “Bazı ülkelerde örneğin Fransız eğitim geleneğini benimsemiş ülkelerde eğitim işleri bakanlıklar eliyle yönetiliyor. Bazı ülkelerde ise üniversitelerin denetlenmesi, organizasyonu yükseköğretim ile ilgili her konu Türkiye’de olduğu gibi bir yüksek kurul ile yönetiliyor. Türkiye dışında Norveç veya Kuzey Avrupa ülkelere gidildiğinde de ‘Yükseköğretim Kurulu’ gibi kurullara rastlarsanız” ifadelerini kullandı.
“ORTAÖĞRETİMDE OKULLAŞMA YÜZDE 100’E YAKLAŞTI”
4 yıllık üniversite programlarına kayıt yaptıran öğrencilerin ciddi bir yarış sonucu seçilerek bölümlere yerleştiklerini belirten Özvar, “İlkokuldan itibaren sürekli bir yarış var ve elenerek öğrencilerimiz bu sıralara gelmektedir. Dolayısıyla öğrencilerin kaliteleri üzerine yapılan tartışmaları yanlış buluyoruz” dedi. Türkiye’de ortaöğretimde okullaşma oranının yüzde yüze yaklaştığını kaydeden Özvar, “Ortaöğretimde okullaşma oranı yüzde 99,9’dur. Cumhuriyet kurulduktan sonra okur yazarlık oranını arttırmak ile ilgili tartışmalar olmuştur. Bu tartışmalar sonrasında 1980’li ve 1990’lı yıllardan itibaren milli eğitim alanında yapılan yatırımlar ile ortaöğretime erişim artmış ve dolayısıyla tartışmalar anlamını kaybetmeye başlamıştır. Ortaöğretimde okullaşma oranının yüzde yüze yaklaşması aynı zamanda yükseköğrenime erişim talebinin de artması demektir” diye konuştu. Sosyal statünün üniversite öğrencileri için önemli bir kriter olduğuna da dikkat çeken Özvar, şunları söyledi: “Üniversite öğrencileri için bir diğer önemli kriter ise hayatta muvaffak olarak kimseye muhtaç olmamaktır. Yetkinlik ve beceri ile bu yetkinliğe ve beceriye sahip olmak konusunda bazı uyumsuzluklar vardır. Üniversite, ilgili programın çıktılarını öğrencilere vermek için tasarlanır. Programların, öğrenciler mezun olduktan sonra elde etmesini beklediği çıktıları vardır. Kâğıt üzerindeki çıktılar her zaman sahip olduğunuz becerilere uymaz. Bu noktada her programda okuyan öğrencilerden o programın mezuniyeti sonrası belli becerileri elde etmek için daha okurken uygulamaya dayalı olarak çalışmaları beklenir.” >>>Ahmet ÇETİNKAYA