Son zamanlarda yaşanan haksız fiyat artışları 3 farklı iletişim kanalından yetkililere bildirebiliyor. Vatandaşlar, Ticaret Bakanlığı’nın E-devlet üzerinden uygulamaya aldığı “Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi” formunu doldurarak, Alo 175 ve CİMER üzerinden şikayetlerini iletebiliyor. Haksız fiyat artışı yapan işletmeler ise 1 milyon liraya kadar cezai yaptırımla karşı karşıya kalabiliyor.
Fahiş fiyatla mücadelede vatandaşlar şikayet için 3 farklı iletişim kanalını kullanabiliyor. Fahiş fiyatı fark eden vatandaşlar Ticaret Bakanlığı’nın E-devlet üzerinden uygulamaya aldığı “Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi” formunu doldurarak şikayetlerini bakanlığa iletebiliyor. Ticaret Bakanlığı’na ait Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’nı arayarak da şikayet oluşturabilirken, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden de şikayet başvuruları alınabiliyor. Şikayetler, işletmenin denetlenmesini ve fahiş fiyat tespit edilmesi halinde cezai yaptırım uygulanmasını sağlayabiliyor.
“BİR YERDE 10 LİRA OLAN BİR ÜRÜN BAŞKA BİR YERDE 100 LİRA OLABİLİYOR”
Aynı ürünün farklı yerlerde farklı fiyatlarda piyasaya çıkabildiğini anlatan Avukat Tutku Akman, “Bir yerde 10 lira olan bir ürün başka bir yerde 100 lira olabiliyor. İnsanlar da en uygununu bulmak için zaman kaybediyor oradan oraya sürüklenerek ama devletimiz bu konuda şöyle bir önlem alıyor. Eğer bir ürün için iki farklı fiyatta fahiş fiyat varsa, bunun için Alo 175 hattından arayarak bu fahiş fiyatı bildirebilirler ya da E-devlet üzerinden şikayetçi olarak bu fahiş fiyatı belirtebilirler. Vatandaşlarımız internet yok diye üzülmesin ya da işte ben buna giremiyorum diye evhamlanmasına gerek yok. Anında 175’i arayarak şu markette, şu bakkalda ya da şu kırtasiyede böyle bir fiyat artışı var. Bununla ilgili önlem alınmasını istiyoruz diye bildirmeleri yeterli. Son uygulamalarda 1 milyona yakın cezai yaptırımlar yapılıyor ve aynı zamanda eğer bir takvim yılı içinde 3 kereden fazla bunu yaparlarsa da 6 gün kapatma cezasıyla karşı karşıya kalıyor. Reklamlar oluyor ama bu da fahiş fiyatın getirisi olan bir sonuç. Bu nedenle de ne olursa olsun göz yumulmaması gerekli. Vatandaşımız bir fahiş fiyat gördüğünde bununla ilgili bildirimde bulunursa o kadar çabuk ortalama bir fiyat belirlenebilir. Bu da bizim yararımıza olacak bir durum. Çünkü durumu olan var rahatlıkla alıyor olabilir ama gün geçiremeyen hatta bir sonraki gün ne yapacağız diye düşünen insanlar da var, bununla ilgili bunalıma giren insanlar var. Biz kendimiz için olmasa bile en azından o insanlar için de bu vatandaşlık görevimizi yapmamız gerekiyor. E-devlete girildikten sonra Ticaret Bakanlığı’nın düzenlediği ‘fahiş fiyat artışı’ olan düzenlemelerle ilgili Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi Formu var, bu formu doldurarak da insanlar şikayette bulunabilir” diye konuştu.>>>İHA