Türkiye’de sıfır otomobil ve hafif ticari araç satışları 2024’te önceki yıla göre yüzde 0,5 artarak 1 milyon 238 bin 509 adede ulaşırken, bu alanda tüm zamanların yıllık rekoru kırıldı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) yapılan açıklamada, ocak-aralık 2024 dönemini kapsayan otomobil ve hafif ticari araç pazarına ilişkin veriler paylaşıldı. Buna göre, otomobil satışları, Ocak-Aralık döneminde önceki yıla göre yüzde 1,3 artarak 980 bin 341, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 2,7 azalarak 258 bin 168 adet oldu. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı Aralık’ta yüzde 7,3, otomobil pazarı yüzde 6,6, hafif ticari araç pazarı da yüzde 9,9 büyüdü. Aralık’ta otomobil ve hafif ticari araç pazarı, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,3 artarak 170 bin 249 adet oldu. Geçen ay otomobil satışları önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6,6 artarak 134 bin 811 olurken, hafif ticari araç pazarı yüzde 9,9 büyüyerek 35 bin 438’e yükseldi. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık aralık ayı ortalama satışlara göre yüzde 43,1 arttı. Otomobil pazarı, 10 yıllık aralık ayı ortalama satışlara göre yüzde 49,6, hafif ticari araç pazarı yüzde 22,8 yükseldi.
EN ÇOK SUV OTOMOBİLLER TERCİH EDİLDİ
Söz konusu dönem segmentlere göre incelendiğinde, pazarın yüzde 85,7’sini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 543 bin 427 ile yüzde 55,4 pay, B segmenti otomobiller 291 bin 689 adetle yüzde 29,8 pay aldı. Gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 56,8 pay ve 556 bin 548 satışla SUV otomobiller oldu. SUV otomobilleri, yüzde 25,4 pay ve 248 bin 902 satışla sedan, yüzde 16,8 pay ve 164 bin 443 adetle hatchback otomobiller takip etti. Benzinli otomobil satışları 588 bin 914 ile yüzde 60,1 pay, hibrit otomobil satışları 184 bin 177 ile yüzde 18,8 pay, elektrikli otomobil satışları 105 bin 315 ile yüzde 10,7 pay, dizel otomobil satışları 95 bin 985 ile yüzde 9,8 pay ve otogazlı otomobil satışları 5 bin 950 ile yüzde 0,6 pay aldı. 160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 63,4 artarak yüzde 8,7, 160 kW üstü elektrikli otomobil satışları yüzde 0,1 büyüyerek yüzde 2 paya sahip oldu. 1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 12,3 azalarak yüzde 69,7, 1600-2000cc aralığındaki otomobil satışları yüzde 1,9 yükselerek yüzde 0,6, 2000cc üstü otomobil satışları yüzde 19,7 düşerek yüzde 0,2 pay aldı. >>>AA