Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Yanıltan tanıtımlara 41,4 milyon lira ceza

Ticaret Bakanlığı, “şahane cuma”, “en uzun gün” ya da “yılbaşı indirimi” gibi temalarla uygulanan indirimli satış kampanyalarını geçen yıl boyunca mercek altında tutarken Reklam Kurulu 116 dosyada ilgilileri kusurlu buldu.




Ticaret Bakanlığı, "şahane cuma",

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılı boyunca “şahane cuma”, “en uzun gün” veya “yılbaşı indirimi” gibi temalarla düzenlenen satış kampanyalarını mercek altında tutarken tüketiciyi yanıltan tanıtımlara Reklam Kurulu aracılığıyla 41,4 milyon liradan fazla idari para cezası kesildi. Bakanlıktan edinilen bilgiye göre, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, indirimli satış kampanyaları belli kurallar çerçevesinde uygulanıyor. İndirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bunun açık ve anlaşılır biçimde belirtilmesi gerekiyor. İndirimli satış reklamlarında, tüketicileri yanıltabilecek ifade veya görüntülere yer verilmemesi, malın teslimi, hizmetin ifası, cayma hakkının kullanılması durumunda bedel iadesi gibi konularda belirlenen tüm sürelere eksiksiz riayet edilmesi isteniyor.

REKLAM KURULU RESEN İNCELEME YÜRÜTÜYOR

Bu yükümlülüklere uygun hareket edilmesi hem tüketiciler hem de satıcı ve sağlayıcılar açısından daha güvenli, sağlıklı alışveriş ortamı oluşması açısından önem taşıyor. Yapılan denetimler sonucu aykırılıkların tespit edilmesi halinde gerekli idari müeyyideler uygulanırken özel indirim günlerine ilişkin de Bakanlık bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu resen incelemeler gerçekleştiriyor. Geçen yıl “şahane cuma”, “en uzun gün” veya “yılbaşı indirimi” gibi temalarla düzenlenen satış kampanyaları da mercek altında tutuldu. Bu kapsamda 2024’te indirimli satışlara ilişkin gündeme alınan 132 dosyanın 27’si hakkında durdurma, 89’u hakkında hem durdurma hem para cezası verilmesi kararlaştırıldı. İlgililere 41 milyon 353 bin 259 lira idari para cezası uygulandı. Bakanlığa ulaşan şikayetlerden, tüketicilerin son dönemde en çok mesafeli satış-elektronik ticaret alanında gerçekleştirilen indirim kampanyalarıyla ilgili mağduriyetler yaşadığı belirlendi. Şikayetlerin, yanıltıcı indirimler, lojistik süreçlerde aksama, ayıplı mal gönderimi, bedelinin tahsil edilmesine karşın ürünün gönderilmemesi, satıcı tarafından sipariş iptali, cayma hakkının kullandırılmaması gibi konularda yoğunlaştığı görüldü. >>>AA

 

 

 

Türkiye’nin enerjide dışa bağımlılığı yüzde 26,3 azaldı

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Gazete3.com.tr editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle Gazete3 sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz.