Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Gazete3

GENÇ SEÇMENİN KARARI NE?

Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı ve 28. Dönem milletvekilliği seçimlerine çok az bir zaman kaldı. Bu sene diğer dönemlere göre farklı bir seçim olacak. Bunun en önemli nedenini ise ilk kez oy kullanacak olan genç nüfusun bu seçim döneminde ciddi bir sayıya sahip olması oluşturuyor. Nitekim 14 Mayıs seçimlerinde Yüksek Seçim Kurulu’nun açıklamış olduğu verilere göre 5 milyon kişi ilk kez sandığa giderek oy kullanacak.

 

Peki, genç nüfus tercihini neye göre belirliyor?

Son dönemlerde herkesin Z kuşağı olarak tanımladığı genç nüfus 14 Mayıs seçimleri için oldukça heyecanlı görünüyor. Oy kullanımını ise kitle iletişim araçları içerisinde yer alan televizyon ile değil sosyal medya üzerinden yapılan vaatler ile belirliyor. Bu kapsamda Reuters enstitüsü önemli bir çalışma yayınlayarak 18-24 yaş arası gençlerin sosyal medya üzerinden dünyadaki haberleri takip ettiğini ortaya koydu. Gençlerin ellerinden düşürmediği telefonlar da durumun bu yönde ilerlemesinde oldukça etkili oluyor. Nitekim televizyon ya da gazeteden ziyade artık gündem telefonlar ile takip ediliyor oldu. Bu nedenle de genç nüfus oy kullanırken sosyal medyadaki seçim çalışmalarını kim iyi yönetiyor ise ondan yana oyunu kullanacak gibi duruyor… Burada sorulması ve açıklanması gereken bir soru daha var. Bu da genç nüfusun ne istediği… İlk olarak genç nüfusu analiz etmek gerekirse; Rahatlıkla yenilikçi, araştırmayı seven, hızlı düşünen ve düşündüğünü uygulamak isteyen, özgürlükçü, teknolojiye ilgili, özgüveni yüksek bireylerden oluşuyor diyebiliriz. Bu kapsamda genç nüfus istediğini yeni neslin tercih etmiş olduğu Instagram, Tiktok ya da YouTube üzerinden belirliyor. Çünkü hızlı düşünen ve hızlı tüketme alışkanlığı olan genç nüfus anlık olarak gündemi değerlendirmek istiyor. Bu da oy kullanacak olan 5 milyon gencin sosyal medyadaki takibine göre belirleneceğini gösteriyor. Buradan anlaşılacağı üzere gençler kendilerine hitap edebilen, kendi isteklerine cevap verebilen ve yeni nesle ayak uydurabilen ismin kazanmasından yana tercihini yapacak. Sosyal medyadaki Cumhurbaşkanı adaylarının takip oranlarına bakılacak olursa; Twitter’da en fazla takibe sahip olan isim Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olarak karşımıza çıkıyor. Hemen ardından Kemal Kılıçdaroğlu, Muharrem İnce ve Sinan Oğan geliyor. Instagramda da yine aynı şekilde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan en fazla takipçi sayısına sahip isim olarak ilk sırada yerini alıyor. Hemen arkasından ise yine Kemal Kılıçdaroğlu, Muharrem İnce ve Sinan Oğan geliyor. Ancak Tiktok platformunda durumlar tam tersi… Nitekim Tiktok’ta en fazla takipçi sayısına sahip olan isim Kemal Kılıçdaroğlu. Hemen ardından Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Sinan Oğan ve Muharrem İnce geliyor. Sayılar ortada… Seçime 9 gün kala kararlar da çoktan alınmış olmalı… Her seçmenin her partinin adayından iş istediği dönemde bakalım genç nüfus tercihini nasıl belirleyecek?  Sorgulayan ve araştıran gençler Afyonkarahisar’da da ciddi bir rakama sahip. Nitekim 40 binin üzerinde genç sadece Afyonkarahisar’da sandığa gidecek.  Okuyan ve doğruyu bilen gençliğin doğrudan yana oy kullanacağı kesindir.