Sona kalan dona kalır!
Atasözü ve deyimler, 3-5 kelimede anlatır, söylemek istediklerimizi. ‘Sona kalan dona kalır’ da öyle… Zamanında yapılması gereken bir işi yapmadığımız ya da ertelediğimizde yaşayacağımız kaybı ifade etmek için kullanılır.
Mermerin, termalin başkenti Afyonkarahisar’ın lezzetin de başkenti olmasını güçlendirecek GastroAfyon Lezzet ve Turizm Festivali’nin zamanlama açısından sona kalması gibi.
Belediye Başkanı Mehmet Zeybek, ‘4 Mevsim Afyon’ projesi ile doğa, tarih ve kültür turizm potansiyeli yüksek Afyonkarahisar’ı, Ege hatta Anadolu’nun cazibe merkezi, Türkiye’nin de marka şehirlerinden biri olması yönünde bir atılım attı. Bu atılımın katma değeri en yüksek etkinliği ise GastroAfyon’dur.
Ancak, gastronomi alanında UNESCO tescili almış Afyonkarahisar’ın, GastroAfyonFest ile hem ülkemizde hem de uluslararası arenada etkileşimini artırmasının önünde bir engel var, o da festivalin tarihi. MXGP gibi uluslararası ölçekli organizasyon ve etkinliklerle dolu bir yıl geçiren Afyonkarahisar, sırf bu nedenle bu GastroAfyon Fest’te tüm çabalara rağmen bekleneni sergileyemiyor.
Başlangıcından bu yana sonbahar mevsimine planlanan GastroAfyon, içeriği zengin ve renkli bir festival olmasına rağmen maalesef sönük geçiyor. Mevsim koşulları nedeniyle soğuk hava, şiddetli yağış ve rüzgar, deyim yerindeyse festivalin tadını da, heyecanını da kaçırıyor. Tıpkı bu yıl ve daha önceki yılda olduğu gibi. Büyük emekle hazırlanan festival alanı bir anda boşalıveriyor. Stant açan firmalar, konuklar ve göreceli sayısı olması gerekenden az olan ziyaretçilerde alanı terk etmek zorunda kalıyor. Ne stant açan firma ve markalar memnun ne ziyaretçiler ne de konuklar.
Tatil sezonu bitmiş, gurbetçiler ve tatilciler evlerine dönmüş, okullar açılmış. Tatil trafiği bitmiş. Milyonlarca kişinin Afyon üzerinden tatil bölgelerine aktığı tarih geçmiş. Bilinir ki, yaz sezonunun başladığı ve bittiği dönemler Afyon ekonomisi için çok önemlidir. Yol üzerindeki dinlenme tesisleri ve yeme-içme mekanları dolar, taşar. Oysa bu tarihler arasında yapılacak festival hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısı açısından şehrin ekonomisine olumlu yansır.
Tüm dünyaya gastronomi festivalleri şehirlerin, ülkelerin ekonomisini hareketlendirir, turizm gelirini arttırır. 2021 TÜRSAB Gastronomi Turizmi raporundaki tespitler, katma değerli alternatif turizm alanı olarak kabul edilen gastronominin diğer alanlardan olumlu yönde ayrıştığına ve dünyada turistlerin yüzde 88.2’sinin destinasyon seçiminde yemeği önde tuttuğuna dikkat çekiliyor.
Bir başka bilgi ise Türkiye’de turizm gelirleri içinde en büyük pay yüzde 5 ile yeme içme sektöründen kaynaklanıyor. Dolayısıyla yerli ve yabancı turistin tatil bölgelerine akın ettiği aylar, bu bölgelerde olduğu kadar bu bölgelerle dolaylı bağlantısı olan Afyon gibi çevre illerin turizm gelirlerini arttırmak için bir fırsat sunuyor ve yeme içme hizmetleri açısından Afyon, bu fırsatı avantaja çevirebilecek en şanslı şehir.
GastroAfyon Fest, kendi kendimizi ağırladığımız protokol etkinliğinden çıkıp, zamanlaması ile çok daha geniş kesimleri içine çeken, lezzet severlerin ve gastronomi sektörü profesyonellerinin her yıl takvimine aldığı ve turizm gelirinden her yıl çok daha fazla pay alan gerçek bir festival haline dönüşmeli.
Temennimiz bu…
———————————-
Neden TERS KÖŞE?
Olan biteni eleştirmek, yargılamak ya da tümden reddetmek yerine ters köşeden bakarak daha iyiye ulaşılması adına katkı sunmak adına yazacağız
Hatice AYDOĞAN ÖZSÖKMEN