FATURA ARTACAK DİYE ÇAY DEMLEMEYİ BİLE YASAKLADI
Bursa’da yaşanan akıllara durgunluk veren olayda, kocasının aşırı cimriliğinden ve evdeki temel gıdaları kısıtlamasından dolayı psikolojik olarak yıpranan K.L. isimli genç kadın soluğu Aile Mahkemesi’nde aldı. Mahkemeye sunduğu dilekçesinde kocasının kendisini sürekli “banyonun ışığını çok yaktın, sifonu niye çektin” diyerek aşağıladığını belirten dertli kadın, “Evde tek bir adet patates dahi kalsa eve yeni gıda veya deterjan almıyordu. Çay demlememi bile yasaklamıştı. Evde kimseyi istemiyor, temizliğine dikkat etmiyor ve sürekli beni aldatacağını ima ediyordu” diyerek evlilik birliğinin sarsılması nedeniyle boşanma, yoksulluk nafakası ve toplamda 80 bin TL’lik maddi-manevi tazminat talebinde bulundu.
YÜKSEK MAHKEME EKONOMİK ŞİDDETİ AĞIR KUSUR SAYDI
Yerel mahkemenin ardından Yargıtay’a taşınan davada yüksek mahkeme, milyonlarca çift için rehber olacak tarihi bir karara imza attı. Yargıtay, elektrik faturası artmasın diye eşi karanlıkta oturmaya zorlamanın, evin ısınma sistemini kısıtlamanın ve yiyecek israfı bahanesiyle temel gıda alımını engellemenin “ekonomik şiddet” olduğuna karar verdi. Bu davranışları sergileyen eşi tam kusurlu bulan yüksek mahkeme, bu durumun boşanmanın yanı sıra mağdur olan tarafa maddi ve manevi tazminat ödenmesi için yeterli bir hukuki gerekçe olduğunu onadı. Bursalı vatandaşları da ikiye bölen ve farklı yorumlara neden olan bu karar, bundan sonra açılacak tüm boşanma davalarında bir numaralı emsal olacak.>>>İHA
